برگزاری سمینار علمی تحت نام «معنویت و اخلاق از دیدگاه قرآن» در هرات

سمیناری تحت نام « معنویت و اخلاق از دیدگاه قرآن» در دانشگاه غالب ولایت هرات با حضور مقامات هرات، استادان برجسته از کشور ایران و افغانستان و همچنان دانشجویان برگزار شد.

در این سمینار پیرامون اخلاق، معنویت و اثر گذاری آن از دیدگاه قرآن کریم صحبت شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، بصیراحمد نادی، رئیس دانشکده شرعیات دانشگاه جامی می‌گوید برگزاری سمینارهای علمی باعث ارتقای ظرفیت جامعه آکادمی هرات می‌شود.

او در ادامه افزود با برگزاری این چنین سمینارها در موضوعات مختلف می‌توان بحث و حل شود.

در ادامه، دکتر محمود ویسی، از اساتید برجسته دانشگاه مذاهب اسلامی تهران در این سمینار پیرامون اخلاق و انجام کارهای خیر و برخی موارد دیگر صحبت کرد.

آقای ویسی در این محفل اشاره کرد که نقاط مشترک زیادی میان هر دو کشور موجود است که می‌تواند زمینه تحصیل، ارتقای ظرفیت و تحقیق را برای هر دو کشور فراهم سازد.

در ادامه عبدالخالق حقانی، عالم دین می‌گوید: « تبادل افکار و نشست‌های علمی میان نهادهای علمی افغانستان و ایران و فراتر از آن میان کشورهای اسلامی یک ضرورت جدی است».

وی افزود که تبدیل شدن به امت واحده زیر سایه‌ای قرآن باید در دستور کار کشورهای اسلامی قرار بگیرد.

در همین حال، محمد ناصر رهیاب، رئیس دانشگاه غالب ولایت هرات گفته که مهم ترین از هر چیزی علاقمندی جوانان به این گونه نشست‌ها است که باید افزایش یابد.

به بیان او، نیاز فعلی کشور برگزاری این چنین سمینارها برای جوانان و جامعه علمی افغانستان است.

آقای رهیاب عنوان کرد این گونه فرصت‌ها باعث هم‌افزایش و رشد سطح دانش جوانان می‌شود.

این در حالی است که برای اولین بار بعد از روی کار آمدن امارت اسلامی سمینار علمی – دینی در ولایت هرات با حضور اساتید بلند پایه کشور ایران برگزار می‌شود.

مقامات وزارت تحصیلات عالی پیش از این گفته‌ بودند که برای رشد و افزایش سطح علمی کشور برنامه‌های مختلفی روی دست دارند.

یکی از این برنامه‌ها برگزاری سمینارهای علمی با موضوعات مختلف در افغانستان با حضور اساتید و عالمان مطرح کشورهای دیگر است.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.