باشندگان غور طی راهپیمایی با حمل پیکرهای قربانیان مسیر کابل – غور از دولت خواهان تامین امنیت شدند

بعد از کشته شدن چهار مسافر ولسوالی لعل و سرجنگل به دست طالبان، باشندگان این ولسوالی صبح امروز با راه اندازی راهپیمایی خواستاری تامین امنیت و مجازات عاملین این رویداد از سوی حکومت شدند.

روز گذشته طالبان در مسیر کابل – غور در مربوطات ولسوالی دولتیار، چهار مسافر باشنده ولسوالی لعل و سرجنگل را تیرباران کردند.

در بین قربانیان این حادثه مدیر زراعت این ولسوالی هم شامل می‌باشد.

به گزارش سایت خبری وطن24 امروز (پنچ شنبه، 2 ثور) باشندگان ولسوالی لعل و سرجنگل ولایت غور طی راهپیمایی با حمل پیکرهای قربانیان، خواهان بررسی و شناسایی عاملین این قتل شدند.

این باشندگان از نبود امنیت در مسیرهای رفت و آمد شکایت کرده و دولت را در این زمینه به بی‌کفایتی متهم کردند.

آنان گفتند امنیت اولی‌ترین و طبیعی‌ترین خواست مردم این ولسوالی از حکومت است و “امیدواریم دولت در راستای تامین امنیت که سالانه ده‌ها باشنده این ولسوالی را قربانی می‌کنند، تلاش کند.”

معترضان از دولت خواستند تا با راه اندازی عملیات در شاهراه‌های هرات – غور و کابل – غور، امنیت را تحکیم و این شاهراه‌ها را از وجود طالبان پاکسازی کند.

این باشندگان در اخیر با هشدار به دولت گفتند در صورت عدم رسیدگی به خواسته‌های آنان در مراحل بعدی مردم خود برای تامین امنیت شان راه حل خواهند سنجید.

همچنین این معترضان قرار است از روز شنبه مسیر‌ ارتباطی کابل – غور را از دو مسیر سرجنگل و لعل به رسم اعتراض به روی رفت و آمد مسدود کنند.

با این حال، اداره محلی غور از تدابیر و بررسی‌ها نسبت به این قضیه خبر می‌دهد.

زلمی کریمی، سخنگوی والی غور می‌گوید: “در مسیر که طالبان این مسافرین را به قتل رساندند از امن‌ترین شاهرا‌ه‌های ما به شمار می‌رود و با این وجود بازهم طالبان دست به این اقدام ضد بشری زده است.”

به بیان وی مسئولان امنیتی و اداره محلی غور در ساحه حضور دارند و بررسی‌های جدی در این زمینه آغاز شده است.

به گفته او خواست‌‌های مردم شنیده می‌شود و قرار است در مسیر رفت و آمد “بیزهای” امنیتی جهت تامین امنیت بهتر احداث شود.

او همچنین علاوه کرد والی غور بعد از خلق حادثه روز گذشته، به محل رفته و دستور پیگری این قضیه را داده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.