امارت اسلامی در حال کار بر روی طرح آموزشی جدید برای دختران است

معین جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی در نشستی میان جوانان در ولایت ارزگان می‌گوید که محدودیت بر کار و آموزش زنان و دختران در کشور دایمی نیست.

به گزارش خبرگزاری وطن24، محمد یونس راشد، معین جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ امارت اسلامی گفته که امارت اسلامی تلاش دارد تا بر اساس شریعت اسلامی زمینه‌ی کار و آموزش را برای زنان و دختران در کشور فراهم کند.

او می‌گوید: «امارت اسلامی افغانستان برای تعلیم و کار زنان و دختران مصروف ساختن پالیسی است تا حقوقی که در چوکات مقدس شریعت به زنان داده شده است، تامین گردد.»

وی همچنین علاوه کرده است که به تاز‌گی کار روی طرحی را آغاز کرده است که با عملی شدن آن به بیش از سه میلیون جوان زمینه کار فراهم خواهد شد.

این در حالی است که پیش از این شماری جوانان در کشور بی‌کاری و گماشته شدن افراد غیر تخصصی در نهاد‌ها را علت اصلی مهاجرت از کشور عنوان کرده بودند.

در همین حال پیش از یک و نیم سال است که امارت اسلامی تحصیل را برای دختران منع کرده است با ای این حال مقامات مختلف امارت اسلامی گفته‌اند توقف آموزش برای دختران دایمی نبوده است و به زودی تحت چهارچوپ شریعت اسلامی دختران دوباره به مکاتب و دانشگاه‌ها باز می‌گردند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.