ادای نماز عید سعید فطر در هرات؛ تاکید بر احترام متقابل و اجرای صله رحم

نماز عید سعید فطر با حضورگسترده‌ای باشندگان هرات صبح امروز ادا شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، هزاران تن از باشندگان هرات امروز(شنبه، 2 حمل)، با تجمع در مسجد جامع صادقیه، مسجد جامع حضرت آیت‌الله محقق کابلی و برخی مناطق دیگر این ولایت نماز عید سعید فطر را ادا کردند.

نمازگذارن ضمن تبریکی عید، تاکید بر گسترش اخوت و صله رحیم بین مردم کردند.

حجت السلام قربانی، عالم دین در هرات گفت که یکی از موارد مهم در ایام عید اجرای صله ارحام می‌باشد که در دین مبین اسلام بر آن تاکید فروان شده است.

آقای قربانی بیان کرد: «گسترش صله رحم سبب طولانی شدن عمر و قطع آن باعث کوتاه شدن عمر  درانسان‌ها می‌شود».

او با اشاره به تفاوت دیدگاه مذاهب در مورد روز عید افزود که تفاوت دیدگاه یک مسئله فقهی مذاهب می‌باشد و مردم باید به آن احترام بگذارند.

حجت‌الاسلام احمد سعیدی، یکی دیگر از علمای هرات گفت: «عید تنها پوشیدن لباس نو نیست؛ بلکه احترام به والدین و اقوام، ملاقات و اجرای صله رحم با آنها می‌باشد».

به بیان آقای سعیدی، مسلمانان با انجام این اعمال برعلاوه افزایش دوستی و صمیمیت میان شان پاداش اخروی هم کسب می‌کنند.

از سویی‌هم، شماری از مؤسسات خیریه در ولایت هرات هم از جمع آوری فطریه‌ها و توزیع شفاف آن به نیازمندان واقعی در این ولایت خبر می‌دهند.

جواد صالح، عضو مؤسسه خیریه سیدالشهدا(ع) در هرات می‌گوید که مؤسسات خیریه در این ولایت افراد نیازمند را شناسایی و بیمه کرده و در طول سال فطریه‌های جمع آوری شده به آنان توزیع می‌کنند.

عید سعید فطر یکی از پربرکت‌ترین عیدها در دین مبین اسلامی می‌باشد.

این در حالی‌است که شماری ازفقهای مذاهب در تعدادی از کشور‌های اسلامی دیروز را عید سعید فظر اعلام کرده‌ بودند و شماری هم امروز(شنبه، 2 حمل) را عید اعلام کرده‌اند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.