گرامی داشت از اربعین سردار سلیمانی و شهدای اسلام

شمار زیادی از مردم ولایت هرات در همایشی از شهدای اسلام و فداکاران راه دین و انسانیت گرامی داشت کردند.

در این همایش از شهدای جهاد و مقاومت افغانستان تا شهدای راه مبارزه با کفر و الحاد یاد و به قهرمانان از خودگذشته جبهه مقاومت در برابر تروریسم هم پرداخته شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا ایوبی، از علمای سرشناس ولایت هرات در این مراسم که در تکیه امام جواد(ع) به راه افتاده بود، مقام شامخ شهدا را ارزنده و پر از نورانیت عنوان کرد.

او گفت که تاریخ اسلام همواره پر از شهادت ابَرمردانی بوده که به اثر رشادت و مردانگی آنان اسلام تا کنون باقی مانده است.

در این مراسم که با اربعین سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس هم مصادف بود، سخنانی پیرامون این شخصیت‌ها به میان آمد.

آقای ایوبی بیان کرد که اخلاص، تواضع، گذشت و شهامت شهید سلیمانی، به عنوان مهمترین چهره مبارزه با تروریسم تکفیری داعش و اشغالگری اسرائیل و حامیانش، برای تمام تاریخ مثال زدنی خواهد بود.

او مطرح کرد که آمریکا سردار سلیمانی را به شهادت رساند ولی سلیمانی‌های دیگری هستند که راه او را ادامه دهند.

این روحانی در ادامه دست درازی‌های آمریکا در بلاد اسلامی، به خصوص مداخله مغرضانه این کشور در فلسطین را نمونه بارزی از شیطان صفتی دانست.

وی معتقد است که طرح شوم آمریکا زیر نام “معامله قرن” ادامه راه از هم پاشاندن امت اسلامی و آواره ساختن ملت مظلوم فلسطین می‌باشد.

گفتنی است این مراسم با یادبود شهدای راه جهاد و مقاومت افغانستان همراه بود و از شخصیت قهرمان شهید احمدشاه مسعود هم یاد شد.

آقای ایوبی بیان کرد که افتخار و عزت اسلام در نقاط مختلف جهان همواره با دادن بها همراه بوده و در افغانستان هم ضمن هزاران شهید، احمدشاه مسعود برای آزادی و عزت مسلمانان تن به جان آفرین سپرد.

سخنران اصلی این همایش در ادامه تاکید کرد که شهدا، زنده ترین زنده‌ها هستند و یاد و خاطره آنان، یکی از نشانه‌های تداوم حیات واقعی آنان می‌باشد.

این همایش کاملا خودجوش با شعارهای تکبیر مردم همراه بود.

شعارهایی که در طول برنامه به کثرت شنیده می‌شد.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.