قرآن بهترین دلایل را برای وحدت سنی و شیعه آورده است

این مراسم روز گذشته از سوی هیئت جوانان علی اکبر و شورای اخوت اسلامی هرات در مسجد فاطمیه جبرئیل برگزار شده بود.

به گزارش خبرگزاری وطن24، حجت الاسلام والمسلمین جواد توکلی رئیس شورای علمای جبرئیل هرات در سخنرانی خود تاکید داشت که وحدت و اخوت میان مسلمانان باید قرآن‌محور باشد.

او گفت: در قرآن آمده است که مومنان برادر یکدیگرند و این خود بهترین گواه برای محور بودن قرآن و احکام قرآنی در اتحاد، همدلی، اخوت و برادری است.

به بیان وی، قرآن کریم کلید حل تمامی مشکلات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و تعامل با اطرافیان را برطرف می‌کند.

وی با اشاره به هفته وحدت، خاطر نشان کرد که اگر بحث شیعه و سنی مطرح باشد باید بدانیم که شیعه و سنی یعنی چی؟ شیعه یعنی پیرو خدا، پیامبر، قرآن و اهل بیت و همچنین سنی هم پیرو این اصول است‌.

او علاوه کرد: پس شیعه و سنی در اصل یکی بوده و شیعه‌ای که سنی نباشد شیعه نیست و آن سنی هم که شیعه نباشد سنی نیست.

مولوی غلام سرور بارکزی، رئیس شورای صلح ولایت هرات هم صحبت‌های حجت الاسلام والمسلمین توکلی را تائید کرده و بیان داشت شیعه و سنی واقعی یکی هستند چرا که هر دو پیروان رسول گرامی اسلام(ص) هستند.

او از زمان جهاد مقدس مردم افغانستان یاد کرده و گفت در آن هنگام بحث مذهب، زبان و قوم مطرح نبود و همگی دوشادوش یکدیگر با شعار خدا و دین در برابر کفر ایستادگی کردند.

مولوی بارکزی باور دارد که کفار هیچ‌گاه با مسلمانان دوست نخواهند بود و اگر مسلمانان به سمت آنان دست دراز کنند، خوار و ذلیل خواهند شد.

وی یادآور شد که علما برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان دین برای بر هم زدن اتحاد و همدلی مسلمانان نقش برجسته دارند و باید وحدت را برای جوانان سرمشق کنند.

امسال هرات شاهد برنامه‌های زیاد وحدت بخش میان مسلمانان شیعه و سنی این ولایت بود.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.