میلاد نبی مکرم اسلام(ص) بزرگترین نعمت خداوند برای بشریت بود

در نماز جمعه جبرئیل هرات هم تأکید شد که باید میلاد پیامبر اسلام(ص) به شیوه خاص و با شکوه در تمام نقاط کشور و این ولایت برپا شود.

به گزارش خبرگزاری وطن24، حجت الاسلام والمسلمین محمد یزدانی در خطبه‌های این هفته، وجود پیامبر بزرگوار اسلام(ص) را بزرگترین نعمت الهی برای بشریت خواند و عنوان کرد که تجلیل از میلاد ایشان به مثابه سپاس‌گذاری از خداوند متعال، برای این نعمت بزرگ و نورانی است.

او ادامه داد تمام مسلمانان دنیا با الگو گرفتن از رفتار و سیره نبی مکرم اسلام(ص) باید حق این نعمت بزرگ الهی را به جا آورند و تمام تلاش خود را برای برآورده ساختن آرمان‌های مقدس ایشان انجام دهند.

آقای یزدانی اشاره کرد که میلاد حضرت محمد(ص) یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است و باید به شیوه باشکوه در تمام نقاط به ویژه در هرات برگزار شود و مردم در این ایام خجسته و با برکت شادمان و مسرور باشند.

وی گفت چه چیزی می‌تواند مهم‌تر و مسرور کننده‌تر از این باشد که خداوند با فرستادن آخرین پیام‌آور خود، جهان و سرنوشت بشریت را تغییر داد.

خطیب نماز جمعه جبرئیل هرات این موضوع را هم یادآور شد که میلاد پیامبر(ص) همزمان با هفته اخوت اسلامی است و نیاز است تا از این هفته نیز مسلمانان کشور به گونه درخور شأن تجلیل کنند.

او وحدت را از برجسته‌ترین عناصر سیره نبی مکرم اسلام خواند و چنگ زدن به آن را لازمه رستگاری و دوری از مشکلات در جوامع اسلامی عنوان کرد.

همه ساله با فرارسیدن میلاد پیامبر(ص) و هفته اخوت اسلامی، مراسم‌های باشکوهی در هرات برپا می‌شوند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.