مساجد شیعه و سنی باید در برابر دشمن مسلح شود

شماری از اعضای شورای ولایتی هرات با محکوم کردن رویداد تروریستی شب گذشته در مرکز این ولایت، خواهان توجه جدی ارگان‌های امنیتی به امنیت جانی مردم و مساجد شدند.

به گفته آنان، نفس قضیه نشان می‌دهد یک فرد انتحاری وارد هرات شده و در یک منطقه شلوغ دست به کشتار مردم زده و این نیازمند جدیت بیشتر بود.

مهدی حدید، عضو این شورا در گفتگویی با خبرگزاری وطن24 بیان کرد: “حادثه دیشب دارای چندین پیام بود که اولینش بر می‌گردد به نیروهای امنیتی برای جلوگیری از ورود انتحاری‌ها به شهر هرات و دومینش هم نشان می‌دهد که طرح مسلح سازی محافظان مساجد به خوبی جواب داده و افراد تروریست نمی‌توانند به راحتی دست به کشتار مردم بزنند.”

به بیان او، می‌بایستی ورودی‌های شهر هرات که از آنجا افراد انتحاری وارد می‌شوند، دارای استحکام بیشتری باشد و قوای نظامی در دم مانع این اتفاقات شوند.

این عضو شورا در ادامه درخواست این را کرد که طرح مسلح سازی هرچه بیشتر مساجد باید در دستور کار قرار گیرد؛ چون این طرح به خوبی تمام نقشه‌های دشمنان بشریت که همان داعش است را مهار کرده.

آقای حدید در قسمت دیگر صحبت‌هایش به مسلح سازی مساجد اهل سنت هم اشاره کرد و گفت: “وقتی ما می‌گوییم حراست از اماکن مقدسه، این تنها به مساجد شیعیان بر نمی‌گردد؛ حادثه حمله بر یک مسجد در جلال آباد هم نشان داد که دشمنان اسلام در پی آسیب رساندن به اهل سنت هم می‌باشند.”

با این حال وی تصریح می‌کند اگر قرار باشد مردم به راحتی به امور دینی و مذهبی خود برسند، باید گراف امنیت به شکل قابل ملاحظه‌ای بالا برود.

گفتنی است که انتحارکننده دیشب در پی حمله به مسجد امام هادی(ع) در ناحیه دوم شهر هرات بود.

حادثه‌ای که به خاطر چفت و بست‌های محکم امنیتی، نتوانست به درستی شکل بگیرد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.