مراسم اربعین حسینی با حضور صدها دلباخته اهل بیت(ع) در هرات برپا شد

به گزارش خبرگزاری وطن24، حجت السلام و المسلمین محمد روحانی می‌گوید: حضرت زینب(ص) و امام سجاد(ع) با تمام مشکلاتی فرا روی آنان بود، باز هم پیام کربلا را به خوبی برای جهانیان رساندند.

وی بیان داشت عاشقان حضرت امام حسین(ع) این راه را تا قیامت ادامه خواهند داد.

به گفته او، با همه سختی‌هایی که خاندان پیامبر بزرگوار اسلام دیدند از شام به کوفه توسط یزید آورده شده و یزید به این فکر بود که پیروز شده است.

حجت السلام والمسلمین روحانی یادآور شد خطبه حضرت زینب(ص) در کوفه تمام اهداف شوم یزید را نقش برآب کرد و همه به کارهای یزدی پی‌بوردند.

در این روزها میلیون‌ها انسان از تمام کشورها به کربلا می‌روند و این نشان دهنده عظمت زیارت امام حسین(ع) است.

علی رضایی، یکی از شرکت کنندگان این مراسم هم می‌گوید: با گذشت هر سال این مراسم نسبت به سال‌های دیگر پرشورتر شده و این نشان دهنده قیامی است که امام حسین(ع) به آزادگان عالم درس آزادی داده است.

به بیان او، دشمنان اسلام زیاد تلاش کردند تا مسلمانان را از راهی که اسلام تعیین کرده بی‌راه کنند و آنان را به طرف خود بکشانند اما چنین نشد.

قیام امام حسین(ع) در سال 61 هجری اتفاق افتاده و با گذشته هزار سال باز هم عاشقان این امام بزرگوار بیشتر شده می‌رود.

این شب و روزها میلیون‌ها انسان از کشورهای مختلف و حتی غیر مسلمانان به کربلای امام حسین(ع) می‌روند و زائر زیارت ایشان می‌شوند.

در حالی که دشمنان اسلام در نقاط مختلف جهان به هر شکل ممکن تلاش دارند که مسلمانان را به گونه مختلف زیر فشار قرارد دهند باز هم ناکام مانده‌اند.

حضور میلیونی مسلمانان جهان امروز در اربعین حسینی در کربلا این است که عاشقان امام حسین (ع) یک بار دیگر با خاندان اهل بیت عهد و پیمان می‌بندند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.