شماری از جوانان هرات برخورد مسلحانه اعضای مجلس با پولیس را محکوم کردند

به گزارش خبرگزاری وطن24، مسعود مسلم، فعال جامع مدنی و مسئول برگزاری این گردهمایی در هرات می‌گوید: انتظار نمی‌رفت نمایندگانی که خود تعدیل‌گر و تصویب کننده قانون هستند، چنین رفتار ناشایستی را از خود نشان دهند.

به گفته او، نمایندگانی که با نیروهای امنیتی به دلیل تلاشی کردن آنان، درگیر شده و خلاف قانون ساعت 11 و نیم شب جلسه تشکیل دادند.

آقای مسلم یادآور شد اعضای مجلس برای بهبود اوضاع وخیم کشور جلسه برگزار نمی‌کند، آنگاه برای امنیت خود جلسه اضطراری شبانه را برپا می‌کنند.

وی ادامه داد در حالی که نیروهای امنیتی هر روز قربانی می‌دهند و بیش از 45 هزار تن از نیروهای امنیتی جان‌ خود را از دست دادند، چرا اعضای مجلس اقدام مثبتی برای پایان این وضع انجام نمی‌دهند.

برپا کنندگان این گردهمایی درگیری مسلحانه شماری از اعضای مجلس را با نیروهای امنیتی، توهین به تمام این نیروها ‌دانسته و حمایت‌ خود را از این نیروها اعلام کردند.

آنان تأکید می‌کنند وظیفه نمایندگان مجلس دفاع از منافع ملی کشور و مردم بوده، نه زورگویی و قانون‌شکنی که هر چی بخواهد انجام دهند.

در همین حال حامد فاضلی، یکی از این معترضان می‌گوید: مردم به نمایندگانی که در مجلس راه یافته‌اند اعتماد کردند، نه این که با استفاده از صلاحیت خود به نیروهای امنیتی توهین کنند.

وی یادآور شد مردم در هر شرایطی که باشند از نیروهای امنیتی خود اعلام حمایت کرده و فریب نخواهند خورد.

آقای فاضلی گفت برخورد مسلحانه شماری از اعضای مجلس نمایندگان نشان دهنده این است که آنان می‌خواهند فرهنگ زورگویی را ترویج دهند.

این واکنش‌ها در حالی صورت می‌گیرد که دو شب پیش پولیس کابل هنگام بازرسی موترهای شماری از نمایندگان مجلس بود با برخورد مسلحانه این نمایندگان مواجه شد.

قابل یادآوری است در جلسه‌ای که ساعت 11 و نیم شب در تالار مجلس گرفته شده بود، بیش از 100 تن از نمایندگان مجلس شرکت داشتند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.