کمیته دادخواهی ولایتی از تاخیر چندماهه در رسیدن بودجه شهرداری هرات انتقاد کرد

به گزارش خبرگزاری وطن24، سید اشرف سادات، عضو کمیته دادخواهی ولایتی در هرات می‌گوید: همه ساله بودجه شهرداری این ولایت با تأخیری چند ماهه می‌رسد و این موضوع عملکرد دوگانه و وعده خلافی طالبان را می‌رساند.

به گفته او، بخاطر نرسیدن بودجه شهرداری هرات از سوی مرکز کشور، چندین پروژه مهم انکشافی در این ولایت از کار بازمانده است.

آقای سادات بیان داشت بهترین زمان برای تطبیق پروژه‌های انکشافی فصل تابستان می‌باشد و در صورتی که هوا سرد شود، عملی کردن پروژه‌های شهرداری کار دشواری است.

 این عضو کمیته دادخواهی ولایتی در هرات گفت نفوس این ولایت همه ساله در حال افزایش بوده و مردم عواید زیادتری را به شهرداری پرداخت می‌کنند و انتظار خدمات را هم از سوی اداره شهرداری دارند.

از سویی هم عبدالله عزیزی، یکی دیگر از اعضای گروه دادخواهی ولایتی در هرات می‌گوید: مردم از کار شکنی‌های حکومت مرکزی نسبت به این ولایت خسته شده‌اند و خواهان رسیدن بودجه شهرداری در زمان معین آن هستند.

این عضو گروه دادخواهی، ارگان‌های محل و ریاست جمهوری کشور را به بی‌توجهی نسبت به این ولایت متهم می‌کند.

در همین حال سکینه حسینی، عضو شورای ولایتی هرات هم می‌گوید: بارها خواهان رسیدن به موقع بودجه این ولایت از مرکز کشور شدند اما مسئولان مرکزی کاملا بی‌توجه بوده‌اند.

وی یادآور شد: “مرکزگرایی باعث شده که چنین مشکلاتی حل نشده باقی بماند و همه ساله این سناریو از طرف مرکز نسبت به این ولایت تکرار شود.”

افراد گروه دادخواهی ولایتی هرات از نماینده‌های این ولایت در مجلس نمایندگان کشور به شدت انتقاد کرده و آنان را متهم به سهل‌انگاری می‌کنند.

این معترضان گروه دادخوهی ولایتی در هرات خاطرنشان کرد باید نمایندگان این ولایت در مجلس نمایندگان کشور بالای مسئولان مرکزی فشار بیاورند تا بودجه شهرداری را به وقت و زمان معین آن تائید کنند.

چندین سال است که بودجه شهرداری هرات از مرکز کشور با تأخیر می‌‌آید که به گفته برخی فعالان سیاسی و اجتماعی این ولایت، فعالیت‌های شهرداری و روند توسعه شهری را با کندی مواجه کرده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.