ما چشم انتظار صلح هستیم تا کشورمان آرام باشد

در همایشی که از سوی خبرگزاری وطن24 به منظور یادبود از شهدای خبرنگار در هرات برگزار شده بود، تاکید جامعه رسانه‌ای به دست یافتن به صلح در کشور بود.

ولی محمد حدید، یکی از خبرنگاران پیشکسوت در ولایت هرات بیان کرد: “ما منتظر این هستیم که صلحی مطلوب برای کشور دست پیدا کند وگرنه آمار تلفات خبرنگاران همچنان افزایش خواهد یافت.”

به بیان او در سال‌های گذشته بهترین خبرنگاران کشورمان در رویدادهای تروریستی جان باخته‌اند و این روند برای همه جامعه رسانه‌ای نگران کننده است.

وی می‌گوید با پدیدار شدن صلح در کشور، این اتفاقات می‌تواند رو به خاموشی برود.

در همین حال همایون نظری، مسئول کمیته مصوونیت خبرنگاران افغان در غرب کشور با تائید و تاکید بر این صحبت‌ها، گفت این صلح است که می‌تواند برای همه اقشار جامعه، به خصوص خبرنگاران امنیت را ایجاد کند.

او آمارهای نگران کننده‌ای از تلفات خبرنگاران عنوان کرد و گفت اگر این روند ادامه داشته باشد و افغانستان به صلحی مطلوب نرسد، سال جدید میلادی خونبارتر از گذشته خواهد بود.

در عین حال یحیی فولادی، مسئول خبرگزاری وطن24 گفت: “رسانه‌ها و خبرنگاران می‌توانند نقش مهم و ارزنده‌ای را در تامین صلح داشته باشند و این برای همه قابل لمس است.”

به گفته او، رسانه‌ها به عنوان رکن اساسی جامعه پویا، خواهان صلح در کشور هستند و بدون شک در این عرصه کارهای زیادی را کرده و خواهند کرد.

او خواهان این شد تا در رسانه‌ها “ژورنالیم صلح” به عمل بیاید تا سهم جامعه رسانه‌ای در آینده آرام کشور، ادا شده باشد.

گفتنی است که در این همایش تعداد زیادی از خبرنگاران، مسئولان رسانه‌ای و نمایندگان نهادهای حامی رسانه حضور داشتند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.