روز قدس، روز همبستگی مسلمانان عالم برای نجات فلسطین است

در نماز جمعه امروز شهرک خاتم الانبیا(ص) ولسوالی گذره ولایت هرات که همزمان با روز جهانی قدس بود، این سوال به میان آمد که چرا حکام کشورهای خلیج در برابر قدس و فلسطین بی‌تفاوت هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین زکی، امام جمعه این مسجد جامع بیان کرد: “فلسطین دارای قبله اول مسلمین است و علاوه بر آن در این کشور مسلمانان زیادی زندگی می‌کنند و به همین خاطر تجلیل و تقدیر از روز جهانی قدس، وظیفه هر مسلمان است.”

به گفته او، قبل از اینکه این روز توسط امام خمینی(ره) بنیان گذاشته شود، مردم مظلوم فلسطین همواره احساس تنهایی و انزوا می‌کردند ولی پس از آن بود که انتفاضه فلسطین آغاز شد و روز به روز مقاومت بیشتر شکل گرفت.

آقای زکی با انتقاد از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس گفت: “این کشورها نه تنها که از فلسطین و قبله اول مسلمانان حمایت نمی‌کنند، بلکه مراودات پنهانی با اسرائیل دارند؛ این کار آنان به این خاطر است که بقای خود و سوار شدن بر شانه مردم خود را در این روش و در غلامی کشورهای ظالم می‌بینند.”

این روحانی افزود که در سازمان ملل و در مقابل نمایندگان 57 کشور اسلامی، نماینده یک کشور جعلی و غاصب بر علیه مسلمانان می‌تازد ولی این 57 نماینده ممالک اسلامی چیزی را نمی‌گویند، آیا این خودسپردگی نیست؟ اگر همین کشورها، سازمان ملل را تحریم کنند، این سازمان به راحتی از هم می‌پاشد.

خطیب مسجد جامع خاتم الانبیا(ص) در ادامه با اشاره به حملات تکفیریان تروریست به مساجد و اماکن مقدس در کشورمان بیان کرد: چرا تا کنون یک حمله انتحاری در خاک اسرائیل نشده است؟ حمله انتحاری آیا فقط در خانه خدا جائز است؟ تمامی اینا نشان می‌دهد که دست کشورهای ظالم با تروریستان در یک کاسه می‌باشد.

این روحانی از مردم خواست تا با حمایت از مردم مظلوم فلسطین و گرامی داشت از روز جهانی قدس، سهم مهمی را در آزادسازی بیت‌المقدس از دست اسرائیل غاصب داشته باشند.

گفتنی است که در این نماز جمعه با شکوه، تعداد بی شماری از زنان و مردان مومن و با خدای شهرک خاتم الانبیا(ص) ولسوالی گذره هرات حضور داشتند.

 

 

فایل صوتی سخنان استاد زکی در شهرک خاتم الانبیا(ص) ولایت هرات:

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.