بزرگداشت از ولادت امام حسن عسکری (ع) و بیست و نهمین سالگرد خیریه امام حسن عسکری (ع) در هرات

به مناسبت گرامی‌داشت از میلاد با سعادت امام حسن عسکری (ع) و تجلیل از بیست و نهمین سالگرد تاسیس خیریه امام حسن عسکری (ع) شب گذشته برنامه‌ی با حضور بزرگان دینی در شهر هرات برگزار شد.

این برنامه در مسجد امام حسن عسکری (ع) برگزار شده و در آن بزرگان دینی، متنفذین و شماری زیادی از خیرین و جوانان هرات حضور داشتند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مجتبی ابراهیمی، یکی از اعضای خیریه امام حسن عسکری (ع) گفت که این مرکز از بیست و نُه سال قبل به این طرف در حوزه کمک‌رسانی به فقرا و دانش‌آموزان و دانشجویان بی‌بضاعت فعالیت دارد.

به بیان وی در سال گذشته (29 لک/دو ملیون 900 هزار افغانی) افغانی این خیریه برای شماری از خانواده‌های فقیر، کمک هزینه آموزشی برای شماری از دانش‌آموزان بی‌بضاعت در مجموعه قرآن و عترت و همچنین دانشجویان دانشگاه اشراق کمک کرده است.

او گفت در حال حاضر این نهاد 100 خانواده فقیر را تحت پوشش دارد که ماهانه برای هر خانواده از یک هزار افغانی الی پنچ هزار افغانی کمک می‌شود.

در تجلیل از میلاد امام حسن عسکری همچنین علمای دین تاکید بر استقامت در برابر چالش‌های موجود کشور و کمک‌رسانی به فقرا کرده‌اند.

حجت‌الاسلام و المسلمین اسماعیل احمدی، رئیس شورای علمای شیعه شهر هرات در سخنرانی در این برنامه گفت که کمک به فقرا از وظایف تمامی مسلمانان است و مردم هرات هم در این امر خیر پیش‌قئم باشند.

این عالم دین افزود که نباید دشمنان مردم افغانستان و اشغالگران با ایجاد ترس و وحشت مردم ما را از هم بپاشند و مساجد و تکایایی ما را هم خالی کنند.

آقای احمدی افزود باید مانند امام حسن عسکری (ع) در برابر مشکلات مبارزه کرد.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.