یک روز تا عاشورا/مراسم شب تاسوعا با شکوه کامل در شهر هرات برگزار شد

مراسم شب تاسوعای حسینی در شهر هرات با حضور پُر شکوه عزاداران اباعبدالله الحسین (ع) برگزار شد.

این مراسم در مساجد کاظمیه و جوادیه هرات برگزار شد و در آن سخنرانان با اشاره به قیام امام حسین در مقابل ظالمین گفتند که ملت مسلمان افغانستان با تکیه به سنت امام حسین (ع) برای مقابله با ظالم و اتحاد بین هم‌دیگر در این برهه حساس زمانی، تلاش کنند.

شب نهم ماه محرم، منسوب به حضرت ابالفضل، برادر و سرلشکر امام حسین (ع) می‌باشد و در بین شیعیان جهان مسمی به شب تاسوعای حسینی است.

حضرت عباس (ع) و حادثه عاشورا

وقتی حضرت ابالفضل (ع) به دنیا آمد، امام علی در گوش او اذان و اقامه خواند، نام خدا و رسول را به گوش او خواند و نام او را عباس نهاد. امام گاه گاهی قنداق ایشان را در آغوش می گرفت، بازوانش را می بوسید و گریه می کرد. روزی امّ البنین علّت این گریه را پرسید؛ امام در جواب فرمود: این دست ها در راه کمک به حسین (ع) قطع خواهند شد.

حضرت ابالفضل (ع) در خانه علی (ع) و در دامان مادری با ایمان و وفادار و در کنار حسن و حسین (ع) رشد کرد و از این خاندان پاک درس‌های بزرگ انسانیت، شهادت و صداقت آموخت.

حضرت ابالفضل (ع) نه تنها در قامت رشید بود، بلکه در خِرَد برتر و در جلوه های انسانی هم رشید بود. او به یقین می دانست که برای چه روز عظیمی ذخیره شده و می دانست که برای عاشورا به دنیا آمده است.

حضرت عباس (ع) با جان‌فشانی‌های که در کربلا انجام داد مشهور به باب‌الوائحج است و در فضیلت آن حضرت احادیث و گفته‌های بی‌شماری وجود دارد.

آن حضرت که هم‌چون امام علی (ع) در غیرت و جنگ بود در کربلا تا آخرین نفس با اطاعت بی قید و شرط از امام حسین (ع) در رکاب آن حضرت رزمید و در آخر با قطع شدن دو دستش توسط لشکر یزید، به شهادت رسید.

حضرت عباس (ع) همچنان با رفتار و کردار که از خودش در کربلا نبه یادگار گذشات درس بزرگ وفاداری و عزت را به مردم جهان رسانده‌است.

او احترام خاصی به خواهرش زینب (س) داشت و در کربلا تا آخرین لحظات شهادتش به بانوان حرم امام حسین (ع) تکیه‌گاه بود و دلداری می‌داد.

 

 

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.