حضور هزاره‌ها در ادارات دولتی گمرنگ است/زمینه حضورشان را فراهم می‌کنم

به گزارش خبرگزاری وطن24، روز گذشته 17 حوت، والی هرات در نماز جمعه شهرک المهدی جبرئیل در مسجد جامع آیت‌الله محقق کابلی شرکت و در این مکان مشکلات مردم این ساحه را شنید.
محمد یزدانی خطیب مسجد جامع شهرک المهدی جبرئیل حضور والی در این شهرک را خوش آمد گفت و مشکلات باشندگان این شهرک و حومه آن را بیان کرد.
آقای یزدانی در کنار مطرح کردن ناامنی‌ها، بیکاری و سایر مشکلات گفت: “ما جوانان تحصیل کرده داریم اما در اداره محلی هرات در سطوح بالا هیچ فردی از قوم هزاره وجود ندارد و در سطوح پائین نیز حضور هزاره‌ها خیلی اندک است.”

او با استناد به منابع دینی حاکمان واقعی را دلسوز ملت خواند و تبعیض را نفی کرد.
خطیب مسجد جامع شهرک المهدی جبرئیل از والی هرات خواست تا راستای رفع مشکلات مردم این ساحه تلاش کند تا مزد دنیوی و اخروی نصیبش شود.

در همین فاطمه جعفری عضو شورای ولایتی هرات نیز مشکلات اساسی شهرک المهدی جبرئیل را بخش‌های معارف، سرک و صحت خواند و خواستار رفع آن شد.

از سویی هم عبدالقیوم رحیمی والی هرات، پذیرفت که هزاره‌ها در ادارات هرات حضور کمرنگ دارند.

وی گفت: “بررسی‌های من نشان می‌دهد که هزاره‌ها در ادارات هرات خیلی اندک حضور دارند و در تبعیض قرار دارند.”
آقای رحیمی در ادامه وعده داد که زمینه حضور هزاره‌ها را در ادارات فراهم کرده و به تبعیض نقطه پایان می‌گذارد.

والی هرات در قسمت حل سایر مشکلات باشندگان شهرک المهدی جبرئیل وعده همکاری جدی داد.

این برای نخستین بار است که والی هرات بعد از تقررش به شهرک المهدی جبرئیل آمده است.

در گذشته نیز بارها مشکلات مردم شهرک جبرئیل از سوی نمایندگان شوراهای ملی و ولایتی، علما و بزرگان این شهرک مطرح شده اما مقامات پیشین هرات در قسمت حل آن گام‌های عملی برنداشته است حال دیده شود که آقای عبدالقیوم رحیمی والی فعلی هرات به وعده‌هایش عمل می‌کند یا خیر.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.