پرونده افراد متهم به فساد در بودجه کرونا به محکمه فرستاده شد

سخنگوی وزارت صحت عامه می‌گوید که پرونده شماری از افرادی که متهم به فساد در مصرف بودجه ویروس کرونا هستند برای تحقیقات بیشتر به دادستانی کل فرستاده شده است

داکتر اکمل سمسور سخنگوی وزارت صحت عامه امروز یکشنبه (5 اسد) در یک نشست خبری در کابل گفت:” بررسی‌های وزارت صحت عامه در ارتباط به اتهامات فساد در بودجه کرونا جریان دارد و با تکمیل شدن آن، نتایج با مردم شریک می‌شود”.

آقای سمسور با بیان اینکه تا زمانی که جرم ثابت نشود ما نمی‌توانیم نام کسی و نهادی را بگیرم گفت:” چندین دوسیه اتهام به فساد بودجه کرونا به دادستانی کل فرستاده شده تا دادستانی کل در زمینه تحقیقات بیشتر انجام دهد”.

او گفت:” در سفرهای ولایتی، سرپرست وزارت صحت عامه را یک تیم مخصوص همرایی می‌کند که در جریان سفر ضمن بازدید از شفاخانه‌ها و شنیدن مشکلات آنها مصارف بودجه را به طور دقیق بررسی می‌کند در صورت موجودیت مشکلات دوسیه‌ها را به دادستانی کل می‌فرستد”

این در حالی است که روز گذشته  مسوولان اداره بازرس ویژه حکومت  گفتند که زیر نام مبارزه با ویروس کرونا در بسیاری موارد اموال غیر مرتبط خریداری شده است.

خانم حارس، بازرس ویژه حکومت روز گذشته گفته بود از 63 ماشین تنفس مصنوعی 56 پایه آن موجود است و بررسی های بالای 7 پایه دیگر جریان  دارد.

اما سخنگوی وزارت صحت عامه تحقیقات بازرس ویژه را رد کرده می‌گوید تمام ماشین‌های تنفس مصنوعی در مرکز و ولایات کشور موجود است.

آقای سمسور درباره وضعیت موجود ویروس کرونا در کشور گفت:” در 24 ساعت گذشته تعداد واقعات نسبت به یک روز گذشته آن افزایش را نشان می‌دهد”

سخنگوی وزارت صحت گفت:” در یک شبانه روز گذشته 378 واقعه مشکوک در لابراتوارهای کشور آزمایش شده است که از این رقم 121 واقعه آن مثبت ثبت شده است”.

به گفته سخنگوی وزارت صحت عامه با ثبت واقعات جدید شمار مجموعی واقعات مثبت ویروس کرونا در کشور به 36 هزار و 157 تن رسیده است”.

آقای سمسور گفت:” در 24 ساعت گذشته  12 تن بیمار ویروس کرونا جان داده‌اند و همچنان 378 بیمار دیگر بهبود یافته‌اند که با این ارقام شمار مجموعی فوتی‌های ناشی از ویروس کرونا در کشور به 1259 تن رسیده است و رقم بهبود یافتگان نیز به 25 هزار و 180 تن افزایش یافته است”.

وی بیان داشت درصدی واقعات در ولایت هرات نسبت به چند هفته اخیر بیشتر شده است و بعد از آن ولایات بادغیس و نیمروز درصدی واقعات بیشتر دارند.

او از مردم خواست که درعید قربان احتیاط کرده و دید و بازدید‌ها را به حداقل برسانند و همچنان در قربانی کردن حیوانات از دستکش استفاده کرده و از تماس با حیوانات دوری کنند تا به ویروس کانگو مبتلا نشوند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.