چرا مشکل کمبود کتاب در مکاتب را حل نمی‌کنید؟

به گزارش خبرگزاری وطن 24، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد یزدانی، امام جمعه این مسجد جامع  گفت: لیسه نسوان جبرئیل با کمبود شدید کتاب‌های درسی مواجه است و متأسفانه تا اکنون هیچ یک از مسئولان توجهی نکرده‌اند.

او به عنوان مثال اشاره به این کرد در یک صنف درسی که دارای بیش از 40 دانش آموز است، تنها دو کتاب درسی اختصاص داده شده است.

آقای یزدانی بیان داشت این مشکل تنها در یک صنف موجود نیست بلکه این وضعیت در تمام این لیسه به چشم می‌خورد.

وی افزود اگر این وضعیت همچنان ادامه داشته باشد، شاگردانی که از داشتن کتاب محرومند، نمی‌توانند به خوبی در امتحانات شرکت کنند و این سبب آینده‌ای وخیم برایشان خواهد شد.

آقای یزدانی می‌پذیرد دولت هم مشکلاتی را دارد و از وزارت معارف کشور و ریاست معارف هرات خواست با تمام توانایی خود به مشکل این گونه مکاتب رسیدگی کنند.

خطیب نماز جمعه جبرئیل از خانواده‌های دانش آموزان هم می‌خواهد منتظر دولت نباشند و اگر می‌توانند خودشان تا اندازه‌ای این مسئله را حل کنند.

کمبود کتاب از سال‌های گذشته در این ولایت وجود دارد اما این مشکل هنوز هم برطرف نشده است.

همه ساله با آغاز سال جدید تعلیمی، مسئولان مرکز کشور از حل مشکل کمبود کتاب در مکتب‌ها حرف می‌زنند اما این وعده‌ها تا حالا به صورت کامل عملی نشده است.

در آغاز سال جدید تعلیمی، اشرف غنی، رئیس جمهوری هم گفته بود این مسئله را جدی می‌داند و به دنبال حل آن است.

رئیس جمهوری اضافه کرده بود در سال 1398 به تعداد 12 میلیون و 200 هزار جلد کتاب درسی چاپ شده است که در اختیار دانش آموزان قرار می‌گیرد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.