پیشرفت خط آهن هرات – خواف، فایبر نوری، دکل مخابراتی و ایجاد کمیته مشترک اقتصادی

در دیداری که والی هرات با سرکنسول ایران در این ولایت داشت، هر دو طرف بر روی افزایش روابط محکم اقتصادی میان دو کشور تاکید کردند.

این دیدار که روز گذشته در مقر ولایت هرات صورت گرفت، همراه با خبرهایی از پیشرفت کار ساخت خط آهن هرات – خواف، نصب فایبر نوری و دکل‌های مخابراتی بود.

محمود افخمی رشیدی، سرکنسول ایران در ولایت هرات دوستی میان کشورش و افغانستان را با سابقه‌ای محکم و ریشه‌دار عنوان کرد و گفت: “با ایجاد کمیته مشترک اقتصادی، می‌توان زمینه فعالیت‌ها و مراودات این چنینی را افزایش داد و یکی از آن جمله، احداث خط لوله سوختی از شهر تایباد ایران به هرات می‌باشد.”

به گفته او، مردم و دولت ایران برای کمک رسانی به آسیب دیدگان سیلاب‌های اخیر در ولایت هرات، بسته‌های کمکی را آماده و اهدا می‌کنند.

این دیپلمات ایران در افغانستان همچنین از والی هرات خواهان تسریع روند صدور مجوز به مرکز فرهنگی ایران در ولایت هرات شد و این امر را با توجه به سفر هیئت فرهنگی افغانستان به ایران، دارای اهمیت فراوان برای مردم و دولت‌ها دانست.

وی همچنین به دعوت از والی خراسان رضوی، از عبدالقیوم رحیمی، والی هرات دعوت به سفر به این استان کرد.

در عین حال والی هرات بر تقویت رابطه دوستانه و افزایش سطح همکاری‌های اقتصادی با کشورهای همسایه، با درنظرداشت اصل حسن همجواری تاکید نمود.

در متنی که سخنگوی والی هرات منتشر کرده، آمده است: “عبدالقیوم رحیمی والی ولایت هرات در دیدار با محمود افخمی رشیدی جنرال كنسول جمهوری اسلامی ایران درهرات با اعلام این مطلب، ازپیشینه روابط تاریخی وفرهنگی بین دو کشورهمسایه به نیکی یاد آوری نمود.”

این نامه همچنین آمده که در میان این دو مقام، بر سر مسئله عقب نشینی دیوار کنسولگری ایران در هرات هم صحبت‌هایی صورت گرفته که نشان دهنده پیشرفت 85 درصدی کار ساخت تاسیسات جدید این نمایندگی سیاسی در هرات می‌باشد.

بیشتر مقامات درجه یک محلی ولایت هرات از جمله والیان، به ایران سفرهای رسمی داشته‌اند.

در مقابل مقامات مختلف خراسان رضوی هم به ولایت هرات آمده‌اند.

این سفرها تاثیرات زیادی روی رشد و گسترش روابط فی مابین داشته است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.