ولسوال ملکی همراه با خانواده‌اش کشته شده نه با اعضای دیگر طالبان

برخی منابع در بادغیس گفته‌اند با کشته شدن امین‌الله خادم ولسوال ملکی طالبان در حمله اخیر نیروهای هوایی 13 تن از افراد خانواده وی و دیگر افراد ملکی کشته ‌شده بودند.

این درحالیست که مقامات امنیتی گفته‌اند که در حمله هوایی در ولسوالی آب کمری ولسوالی ملکی طالبان همراه 13 تن دیگر از اعضای این گروه کشته شده‌اند.

جنیدالله اشکانی مسئول گروه مشترک فعال مدنی در بادغیس به خبرگزاری وطن24، گفت: “طبق گفته‌های اکثر مردم در ولسوالی آب کمری در حمله هوایی که راه اندازی شده بود ولسوال ملکی طالبان همراه 13 تن از خانواده خودش کشته شدند.”

به بیان وی، در میان کشته‌ها حتی اطفال و زنان ولسوال ملکی طالبان هم حضور داشته‌اند.

در همین حال سید محمود انتظار استاد دانشگاه و آگاه امور سیاسی این رویداد را تایید کرده و گفته از مردم همان منطقه چنین حرف‌های شنیده شده است.

به بیان وی، این گفته‌های اکثر مردم بوده که با خود ولسوال ملکی طالبان خانواده وی هم کشته‌ شدند.

آقای انتظار در این مورد گفته است: “مشکلی که در حملات هوایی دیده می‌شود این است که در شب کدام نقطه‌ای را هدف می‌گیرند که افراد غیر نظامی هم هستند و مردم هم از این ناحیه تلفات می‌دهند.”

به گفته او، طالبان با استخبارتی که دارند متوجه عملیات هوایی شده و در خانه‌های مسکونی پراکنده می‌شوند و با بمباردمان نیروهای هوایی مردم هم از این ناحیه آسیب می‌بینند.

این آگاه امور سیاسی در این باره بیان کرد: “در بیشتر بمباردمان های اخیر در بادغیس افراد غیر نظامی یا هم افراد غیر نظامی که مرتبط با طالبان همراه جنگجویان این گروه کشته شده‌اند.”

همچنین وی قضیه اخیر در ولسوالی آب کمری را هم نسبت به این حملات داده و گفته راه کار این است که بمب افکنی‌های قوای هوایی دقیق تر انجام شود و چنین کاری باعث بیشتر تلفات این گروه‌ می‌شود.

با این همه، فیض محمد میرزازاده معاون والی بادغیس در این باره می‌گوید: “در قضیه ولسوال ملکی طالبان کدام اسناد رسمی از اینکه خانواده وی در این بمباردمان کشته شده باشند وجود ندارد.”

به بیان وی، طبق استخبارت نیروهای هوای و کشفیات که داشتن نقطه‌ای که مورد بمباردمان قرار گرفته بود امین‌الله خادم با 13 تن از همراهانش که برای طرح حملات خود جمع شده بودند.”

این درحالیست که نیروهای امنیتی از حملات اخیر بالای گروه طالبان انجام شده و تلفات که از آنها به جا مانده، گفته‌اند.

اما آگاهان در این باره اظهار داشته که آسیب‌های مالی و جانی هم به مردم در این عملیات ها وارد شده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.