وخامت اوضاع امنیتی در اوبه هرات/مردم اوبه: دولت یا برود یا کاری کند

باشندگان ولسوالی اوبه هرات از وضعیت بد امنیتی در این ولسوالی شکایت داشته و خواهان توجه مسئولان امنیتی نسبت به این وضعیت شده‌اند.

ضیاءالرحمن خادمی، یکی از فعالان مدنی ولسوالی اوبه هرات به سایت خبری وطن24 گفت: هم اکنون بازار این ولسوالی در اختیار طالبان بوده و همه دکان‌های مردم در بازار مسدود می‌‌باشند.

وی بیان داشت با بسته شدن بازار ولسوالی به دلیل نبرد میان نیروهای دولتی و طالبان باشندگان این محل با کمبود مواد غذایی و مشکلات جدی مواجه شده‌اند.

او افزود خانه‌های که در اطراف ولسوالی و بازار قرار داشت به دلیل جنگ‌ها میان دولت و طالبان 99 درصد مردم خانه‌های شان را ترک کرده و آوره شدند.

آقای خادمی گفت در گذشته بیش از 20 پوسته از نیروهای امنیتی در اطراف ولسوالی اوبه قرار داشت و اکنون پنج پوسته این نیروها باقی مانده و مخالفان مسلح دولت هم فشارهای زیادی را وارد می‌کنند.

این باشنده ولسوالی اوبه تأکید کرد این گروه قصد سقوط ولسوالی را داشته و بیشتر وقت جنگ‌ها میان دو طرف ادامه دارد.

وی هشدار داد اگر نیروهای امنیتی به درستی تأمین امنیت کرده نمی‌‌تواند باید محل را ترک کنند تا غیرنظامیان بیشتر از این با مشکلات مواجه نشوند.

او تأکید کرد اگر دولت به زودترین فرصت به خواسته‌های باشندگان این ولسوالی که همانا تأمین امنیت است برآورده نکند، دست به اعتراضات گسترده خواهند زد.

آقای خادمی ادامه داد نیروهای امنیتی در این ولسوالی بدون این که توجه کند خانه‌های مردم ملکی را هدف قرار می‌‌‌دهند.

در همین حال ضیاءالحق نوری، ولسوال اوبه هرات پرتاپ هاوان از سوی نیروهای امنیتی بالای خانه‌های مردم را رد می‌کند.

وی بیان داشت طالبان در داخل بازار ولسوالی اوبه شده و خانه‌های مسکونی را به عنوان سنگر استفاده کرده و نیروهای امنیتی را هدف قرار می‌دهند.

او افزود با آن که نیروهای امنیتی در محاصر قرار گرفته تلاش می‌کنند که به مردم ملکی آسیب نرسد اما مخالفان مسلح دولت اصلا در این باره توجهی نکرده و فقط اهداف شان را دنبال می‌کنند.

آقای نوری افزود قرار است که در آینده نزدیک یک عملیات گسترده هوایی علیه جنگجویان طالب در ولسوالی اوبه راه اندازی شود.

پیش از این منابع معتبر دولتی در هرات هشدار داده بود اگر دولت به ولسوالی اوبه توجه نکند این ولسوالی به دست این گروه سقوط خواهد کرد.

حالا این هشدارها دارد به واقعیت تبدیل می‌شود و طالبان در چند صد متری ساختمان ولسوالی اوبه رسیده است.

ولسوالی اوبه هرات یکی از ولسوالی‌های دور افتاده بوده که هم اکنون مسیر راه ولسوالی اوبه الی شهر توسط این گروه مسدود شده و به جزء رفتن چرخبال از هوا راه دیگری وجود ندارد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.