واکنش طالبان به پیام محمد اشرف غنی/ حملات کابل و ننگرهار کار ما نیست

گروه طالبان در واکنش به پیام رییس جمهور غنی مبنی بر از سرگیری حملات تهاجمی نیروهای امنیتی و دفاعی در برابر طالبان گفته که حملات کابل و ننگرهار کار این گروه نیست.

طالبان در یک پیامی در واکنش به اظهارات رییس جمهور غنی گفته که این دستور آقای غنی ناشی از سراسیمه‌گی او در خصوص انجام حملات طالبان بر نیروهای دولتی بوده؛ زیرا این گروه حملات کابل و ننگرهار را انجام نداده‌اند.

در این پیام، تقاضای آتش‌بس رییس جمهور غنی را عجیب خوانده و گفته که در مورد آتش‌بس پس از رهایی زندانیان این گروه گفتگو خواهد شد.

این در حالی است که رییس جمهور غنی شب گذشته در یک پیام ویدیویی در پی تشدید حملات تروریستی به ویژه انجام حملات تروریستی دیروز کابل و ننگرهار به نیروهای امنیتی دستور داد عملیات‌های تهاجمی شان را از سر گیرند.

آقای غنی گفت که طالبان اخیراً با سوء استفاده از نیت صلح خواهانه دولت افغانستان و درخواست آتش‌بس مکرر دولت و جامعه جهانی، حملات و جنگ را شدت بخشیده‌اند.

رییس جمهور تاکید کرده است که “برای دفاع از کشور، تامین امنیت تاسیسات عامه، دفع تهدید حملات طالبان و تمام گروه‌های تروریستی و سرکوب آنان به نیروهای امنیتی و دفاعی دستور می‌دهم که به جای حالت دفاعی دوباره حالت تعرضی اختیار کرده و عملیات‌های خود را بر علیه دشمن از سر گیرند.”

غنی افزده: “ما ‌بار دیگر بالای طالبان و بزرگان آنان، صدا می‌زنیم تا به خواست بی‌گانه‌گان از کشتن و ریختاندن خون افغان ها دست بردارند. به جنگی که بالای کشورما تحمیل گردیده است و آن را علمای جهان اسلام ناروا و فتنه خوانده اند، نقطهٔ پایان بگذارید و راه صلح را پیش‌گیرید.”

این در حالی است که در حمله دیروز کابل که توسط سه مهاجم انتحاری بر شفاخانه ولادی صد بستر دشت برچی شهر کابل انجام شد به شمول زنان و نوزادان 14 نفر کشته و 15 تن دیگر زخمی شدند.

همچنین در حمله ننگرهار که توسط یک فرد انتحاری بر یک مراسم تشیع جنازه انجام شد، 25 غیر نظامی کشته و بیش از 60 تن دیگر زخمی شدند.

احتمال افزایش تلفات در هردو حمله وجود دارد.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.