هرچه عاجل‌تر به بیجاشدگان غور رسیدگی شود

عبدالرئوف غفوری رئیس اداره مهاجرین غور در صحبتی با خبرگزاری وطن۲۴ گفت: “وضعیت بیجاشدگان در غور خراب است و ما بودجه برای کمک به آنان نداریم.”

آقای غفوری افزود بیش 1700 فامیل بیجاشده در غور وجود دارد که بعد از ماه سرطان و جوزای امسال به آنان کمکی صورت نگرفته است.

به بیان او مؤسسات همکار اداره مهاجرین به گونه مقطعی ماه‌ها پیش به بیجاشدگان غور کمک کرده اما در حال حاضر آنان با مشکلات جدی از ناحیه نداشتن امکانات اولیه برای زنده ماندن روبرو هستند.

رئیس اداره مهاجرین غور، از مسئولین بلندرتبه در غور و مرکز و مؤسسات امدادرسانی به گونه جدی می‌خواهد که به وضعیت بیجاشدگان این ولایت رسیدگی کنند.
غفوری می‌گوید: “هرچه عاجل تر به بیجاشدگان غور رسیدگی شود در غیر آن آنان از سردی هوا و کمبود مواد غذایی با مشکلات جدی روبرو می‌شوند.”

او علت اصلی بیجاشدن این فامیل ها را از نقاط مختلف غور؛ جنگ، ناامنی و فشارهای فرماندهان محلی غیر مسئول و طالبان می‌خواند.
در همین حال، عبدالحمید ناطقی نماینده شورای ولایتی غور نیز وضعیت فامیل‌های بیجاشده در این ولایت را نگران کننده خوانده و خواهان توجه مسئولان است.
او، پروسه توزیع کمک‌ها به بیجاشدگان را در گذشته شفاف نمی‌داند و می‌گوید: “در صورت آمدن کمک، کمک باید به مستحقین اصلی توزیع شود.”

از سویی هم مسئولان اداره محلی غور از نبود بودجه برای رسیدگی به بیجاشدگان این ولایت حرف می‌زنند.
عبدالحی خطیبی سخنگوی والی غور می‌گوید که آمار بیجاشدگان امسال نسبت به سال‌های گذشته در این ولایت زیاد است و ما هم چیزی برای کمک نداریم.
او نیز از مؤسسات و مقامات مرکز می‌خواهد که غور را فراموش نکنند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.