هرات ظرفیت و فرصت سرمایه‌گذاری را دارد

به گزارش خبرگزاری وطن24، نخستین و بزرگترین فارم تحقیقاتی زراعتی و مالداری خصوصی در ولسوالی زنده جان ولایت هرات افتتاح شد.
این فارم با سرمایه‌گذاری نزدیک به دو میلیون دالر امریکایی از سوی سکتور خصوصی با همکاری وزارت زراعت و اداره‌ محلی هرات ساخته شده است.
این فارم شامل بخش‌های مرغ‌داری، مالداری، گاوداری، باغ‌های انگور، مزرعه زعفران و انواع میوه جات می‌باشد که بنام فارم زراعتی و مالداری فوشنج مسمی شده است.
شاهپور پوپل، مالک این فارم زراعتی از وزیر زراعت و اداره‌ محلی هرات بخاطر توجه به امور زراعتی قدردانی نمود.
او گفت: “تنها بخش گاوداری ما روزانه یک تن شیر تولید می‌نماید و به بازار عرضه می‌شود.”

از سویی هم محی الدین نوری معاون و سرپرست مقام ولایت هرات، از حمایت مردم هرات بخاطر تطبیق برنامه‌های انکشافی بزرگ این ولایت قدردانی نمود.
وی همچنان گفت که یکی از اولویت‌های اداره‌ محلی، حمایت از سکتور خصوصی به منظور سرمایه‌گذاری در بخش زراعت و مالداری است.
آقای نوری گفت: “دولت افغانستان فرصت سرمایه‌گذاری برای سکتور خصوصی در بخش‌های زعفران، مرغ‌داری، گاوداری، کشت پسته و بخش‌های دیگر زراعتی مساعد ساخته است و هرات ظرفیت و فرصت سرمایه‌گذاری را دارد.”
او علاوه کرد که جلوگیری از واردات زعفران، گوشت مرغ‌یخ زده پیر، بازاریابی برای زعفران در ترکیه، هند، چین، ساختن مرکز انستیتیوت زعفران، مرکز پروسس زعفران و.. از جمله این اقدامات حمایتی است.
نصیراحمد درانی وزیر زراعت کشور نیز اجرای پروژه‌های بزرگ زراعتی در ولسوالی زنده جان را تبریک گفت و تأکید کرد که توجه به رشد زراعت سبب ایجاد شغل می‌شود.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.