مقامات امریکایی: داعش در افغانستان ناکام است

مقامات امریکایی می گویند که داعش و دیگر گروههای هراس افکنی می‌خواهند که خود را دوباره در افغانستان منسجم کنند اما هنوز موفق به این کار نشده‌اند.

خبرگزاری وطن24 – امور بین الملل

جنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش امریکا روز گذشته (چهارشنبه، 14 ثور) در نشست استماعیه سنای امریکا گفت که داعش در افغانستان ناکام مانده است و تهدیدی برای امنیت امریکا نیست.

وی گفت: “با توجه به گزارش‌های استخباراتی و رسانه‌ای، به نظر می‌آید که داعش و گروه‌های دیگر می‌خواهند خود را دو باره در افغانستان منسجم کنند اما تا هنوز در این کار موفق نشده‌اند”.

او همچنین اظهار داشت که درحال حاضر داعش در افغانستان تهدیدی برای امنیت امریکا نیست، اما آنان فعالیت‌های این گروه تروریستی را از نزدیک زیر نظر دارند و در صورت بروز تهدید، برنامه‌های مقتضی روی دست خواهد گرفت.”

به گفته جنرال مارک میلی، امریکا توانایی کافی برای زیرنظر گرفتن فعالیت گروه‌های تروریستی از طریق هوا را ندارد و باید آن را بهبود ببخشد.

این گفته‌های درحالی مطرح می‎شود که کشور‌های همسایه افغانستان، امریکا را به فعال ساختن گروه تروریستی داعش در این کشور متهم کرده‌اند؛ اما مقامات سیاسی و نظامی امارت اسلامی بارها تاکید کرده اند که پناهگاه‌های داعش در افغانستان را از بین برده و این گروه تهدید جدی به شمار نمی‌روند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.