معلولان ذهنی هرات نیازمند بهبود امکانات و شرایط زندگی هستند

به گزارش خبرگزاری وطن24، سنا محسنی، معاون اجرایی بنیاد خیریه پیر هرات می‌گوید: نمایشگاه امروز به پیشواز از سوم دسمبر، روز جهانی معلولان ذهنی گشایش یافته است.

وی بیان داشت آثار دستی و مواد غذایی که در این نمایشگاه به چشم می‌خورند، توسط معلولان ذهنی بنیاد خیریه پیر هرات تهیه شده‌اند.

معاون بنیاد خیریه پیر هرات ادامه داد معلولان ذهنی در این مرکز به مدت 9 ماه آموزش دیده و توانایی‌های خوبی را نسبت به گذشته پیدا کرده‌اند.

خانم محسنی علاوه کرد معلولان ذهنی در بنیاد خیریه پیر هرات، امکانات کافی در اختیار ندارند.

از سویی هم فروزان فروتن، یکی از آموزگاران مرکز خیریه پیر هرات می‌گوید: با وجودی که امکانات لازم را معلولان ذهنی این بنیاد در اختیار ندارند اما گشایش این نمایشگاه توانایی‌های بلند این افراد را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد سومین سال است که این چنین نمایشگاهی از سوی معلولان ذهنی برپا می‌شود و هر سال دست ساخته‌های آنان از سال قبل بهتر می‌باشد.

در همین حال مونسه حسن زاده، معاون اجتماعی والی هرات می‌گوید: طبق ماده 53 قانون اساسی، دولت وظیفه دارد که شرایطی را برای معلولان ایجاد کند تا آنها هم از حق زندگی بهتر برخوردار شوند.

وی بیان داشت اداره محلی این ولایت طرح‌هایی را آماده کرده و به مرکز کشور فرستاده تا برای معلولان نظر به قانون، شرایطی را که مناسب حال‌شان است، فراهم کند.

گفتنی است که این نمایشگاه به مدت شش روز به روی بازدیدکنندگان باز است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.