مسئولان صحت هرات مدیریت خوبی در مورد کرونا نداشته‌اند

برخی از اعضای شورای ولایتی هرات می‌گویند ارزیابی‌های کلی آنان نسبت به کرونا و به خصوص فرار کردن تعداد 38 تن از افراد مشکوک و مبتلا به این بیماری، ناشی از ضعف مدیریتی از وزارت تا ریاست صحت عامه در ولایت هرات است.

داکتر نوراحمد حیدری، عضو شورای ولایتی هرات به خبرگزاری وطن24 گفت: “مسئله اساسی این است که وقتی در یک مرکز درمانی نه امکانات درستی باشد و نه هم مدیریت سالمی، یک مریض مجبور می‌شود که خود را نجات دهد؛ من اصلا عقیده‌ای به فرار ندارم و اصل این مسئله ناشی از بیرون راندن بیماران توسط شماری از داکتران بوده است.”

آقای حیدری می‌افزاید که هم اکنون هرات در وضع مناسبی به سر نمیبرد و با رها شدن این افراد در میان جامعه، اوضاع وخیم تر هم شده است.

این عضو شورای ولایتی در ادامه خاطرنشان کرد که ضعف مدیریتی از سوی وزارت صحت عامه کشور، ریاست صخت عامه هرات، ریاست شفاخانه و بخش ایزولیشن سبب شده که آبروی هرات و هراتی‌ها در سطح افغانستان و جهان برود و کارنامه ناکامی را از خود به جا بگذارند.

او با این همه داکتران و مسئولانی در هرات را دارای اعتقاد درست و کار خالصانه می‌داند که ضعف مدیریتی اخیر، سبب شده دستاوردهای آنان هم نادیده گرفته شود.

این نماینده مردم هرات در شرایط کنونی، استعفای این مسئولان را هم شایسته و درست نمی‌داند و می‌گوید آنان باید بمانند و درست و دقیق تغییرات عمده را رونما کنند.

در این رابطه با عبدالحکیم تمنا، رئیس صحت عامه ولایت هرات چندین تماس پیاپی داشتیم ولی وی حاضر نشد تا به این تماس‌ها جواب دهد.

این تماس‌ها در دفعات فراوان از بامداد امروز تا عصر ادامه داشته است.

رها شدن 37 فرد مشکوک و یک بیمار مبتلا به کرونا در ولایت هرات نگرانی‌های زیادی را به بار آورده است.

تا کنون 13 واقعه مثبت کرونا در ولایت هرات به ثبت رسیده.

در این میان یکی درمان شده و به خانه‌اش رفته و یکی دیگر هم دیروز پا به فرار گذاشت.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.