مردم کشور به هیچ نوع کمبود غذایی بر نمی‌خورند/24هزار تن گندم به مردم آسیب پذیر خواهد داده شد

رئیس جمهور افغانستان اعلام کرده است به اساس کار و برنامه ریزی نهادهای مسوول کشور به هیچ نوع کمبود مواد اولیه نیست.

اشرف غنی احمدزی رئیس جمهور افغانستان در ویدیوی تصویری برای مردم افغانستان اطمینان داده است که این کشور به هیچ نوع کمبود مواد اولیه روبرو نخواهد شد.

ریس جمهور افغانستان گفت: “به اساس کار و برنامه ریزی نهادهای مسوول کشور به هیچ نوع کمبود مواد اولیه نیست. به شایعات باور نکنید و شایعات از سوی جلابان به نشر می‌رسد با این هم من امروز امر توزیع 24 هزار تن گندم را از ذخایر استراتیژیک دولتی به قشر آسیب پذیر صادر کردم.

دولت افغانستان همچنان تصمیم گرفته است که در حدود یک هزار واگون روغن که بنابر مشکلات قانونی در بنادر شمالی ما موجود بوده به زودترین فرصت بدون اجراات جریمه اجازه طی مراحل شده وارد مارکیت ها شود.

در کمتر از پانزده روز دیگر، هفتادوپنچ هزار تن گندم از هند وارد کشور می گردد و پنچاه هزار تن دیگر توسط تجار ما از هند خریداری گردیده است.

از سویی هم وی گفته است که دولت افغانستان در همکاری چین و کشورهای دیگر که در مدیریت حالات اضطراری تجربه بهتر دارند برای وارد کردن ادویه لازم کار خواهد کرد تا افغانستان دچار کمبود ادویه نشود.

اشرف غنی، گفت: “من برای تان اطمینان می‌دهم که تمام دستگاه دولت در ایجاد ثبات اقتصادی حفظ قیمت‌ها و عرضه مواد کافی دست به کار است. وی گفت: “مطمئین باشید سراسیمه نشوید فریب جلابان را نخورید.”

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.