قدس قبله اول تمام مسلمانان دنیاست، امت اسلامی برای حمایت از فلسطین به پا خیزند

در این مراسم سخنرانان به حمایت از ملت فلسطین پرداخته و از جنایت‌های رژیم اسرائیل ابراز انزجار کردند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مولوی سیداحمد آخوندزاده، رئیس شورای اخوت اسلامی هرات در مراسم روز قدس گفت: همه مسلمانان دنیا باید یک‌صدا از مردم فلسطین حمایت کنند، چرا که رژیم اسرائیل در دهه‌های اخیر از انجام هرگونه جنایت علیه این ملت دریغ نکرده است.

وی به دشمنی دیرینه اسرائیل با اسلام و رسول خدا(ص) اشاره کرد و بیان کرد که امروز هم با پیروی از همان رسم دیرینه خود، در پی توطئه و جنایت علیه پیروان اسلام است.

رئیس شورای اخوت اسلامی هرات گفت اگر مسلمانان یکپارچه و متحد می‌بودند، بیت المقدس از چنگال اسرائیل آزاد می‌شد و ملت فلسطین هم متحمل این همه ظلم و جنایت نمی‌شد.

او ادامه داد: “اگر هر مسلمان یک سطل آب به سوی اسرائیل سرازیر کند، این رژیم اشغال‌گر را آب خواهد برد.”

آقای آخوندزاده همچنین گفت: با توجه به اوضاع و تحولات جهان و نیز گفته‌های بزرگان دین، ظهور حضرت مهدی موعود(عج) نزدیک است.

وی بیان داشت: “آرزو داریم تا هرچه زودتر چشمان ما به جمال حضرت امام مهدی(عج) منور شود و پای در رکاب ایشان برای آزادی قدس شریف بجنگیم و در همین سرزمین مقدس فیض شهادت نصیبمان شود.”

رئیس شورای اخوت اسلامی هرات افزود پس مسلمانان باید بیدار شوند و فریاد آزادی فلسطین و قبله اول اسلام، قدس شریف را سر داده و وارد عمل شوند.

حجت ‌الاسلام والمسلمین موسی رضایی، رئیس شورای علمای شیعه هرات هم در این مراسم با اشاره به ایام شهادت حضرت علی(ع) گفته مسلمانان باید به تبعیت از سیره و شیوه آن حضرت در مقابل ظالمان ایستادگی کنند و همچنین از حق مظلومان دفاع کنند.

او اشاره کرد حداقل کاری که مسلمانان می‌توانند انجام دهند، حمایت از مردم فلسطین و سر دادن فریاد مظلومیت این ملت و نیز بی‌زاری جستن و محکومیت شدید جنایت‌های اسرائیل است.

آقای رضایی تأکید کرد که تجلیل از روز جهانی قدس تنها جزء منافع برخی کشورهای اسلامی نیست بلکه به نفع تمام امت اسلام است چرا که رژیم اسرائیل در تلاش یهودی‌سازی بخشی از جغرافیای تحت نفوذ مسلمانان است.

او اشاره به این موضوع داشت که حضرت محمد(ص) در ابتدای ظهور اسلام به سمت قدس شریف نماز می‌گزارد، پس امروز هم مسلمانان متوجه باشند که قدس تنها قبله اول مسلمانان فلسطین نه بلکه متعلق به تمام امت اسلامی در سراسر دنیا است.

در ادامه مراسم، سیدعبدالله نایاب، مسئول مرکز تبیان در هرات هم گفت ملت فلسطین بیش از 60 سال است که مورد شدیدترین جنایت‌های رژیم اسرائیل قرار دارد و فریاد این ملت را جهانیان نمی‌شنوند.

وی وضعیت کنونی ملت افغانستان را به فلسطین تشبیه کرد و بیان کرد که مردم این کشور هم همچون فلسطینیان بازیچه برنامه‌های استعماری بوده و فریاد مظلومیت‌شان به گوش کسی نمی‌رسد.

مردم بسیاری در هرات همه ساله در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان مراسم‌هایی را به حمایت از مردم فلسطین و بیت المقدس برگزار می‌کنند.

مراسم‌ امسال که در چندین نقطه هرات برپا شده، گسترده‌تر از سالیان پیش بوده است.

 

عکس‌هایی از مراسم:

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.