طالبان بیخ گوش دولت روستاهای ولسوالی دولتیار غور را پی هم تسخیر می‌کنند

زد و خوردهای شدید روزهای اخیر در سومک و پشت نور ولسوالی دولتیار به نفع طالبان رقم خورده و نیروهای دولتی در این مناطق فقط در حالت آماده باش به سر می‌برند.

حمیدالله متحد، عضو شورای ولایتی غور به خبرگزاری وطن24 گفت: طالبان هم اکنون روستاهای اطراف پشت نور و سومک را بدون مقاومت به کنترل خود درمی‌آورند و در حال گسترش ساحه تحت نفوذ خود هستند.

وی ادامه داد چیزی نمانده که گروه طالبان کنترل شاهراه عمومی در ولسوالی دولتیار را به دست گیرند؛ شاهراهی که متصل کننده غور و ولایت‌های همجوار آن است.

به بیان این عضو شورای ولایتی غور، نیروهای امنیتی پس از دادن تلفات و شکست در نبرد با طالبان، ادامه درگیری را کنار گذاشته و در مناطق یادشده تنها حالت آماده باش اختیار کرده‌اند.

متحد هشدار داد که دولت اگر راه حل منطقی برای معضل ولسوالی دولتیار نسنجد، به زودی حتی مرکز ولسوالی به دست طالبان سقوط خواهد کرد.

او با لحن تند از دولت انتقاد کرده و گفت: “حکومت مرکزی می‌خواهد مناطق مختلف غور سقوط کنند.”

اما اداره محلی غور، پیشروی‌های طالبان در ولسوالی دولتیار را رد می‌کند.

عبدالحی خطیبی، سخنگوی والی غور می‌گوید: هیچ درگیری تازه‌ای در مناطق سومک و پشت نور دولتیار رخ نداده و نیروهای امنیتی هم در آنجا مستقر هستند.

او در رابطه با ناکامی دولت در پس‌گیری مناطق یاشده گفت که شکست در جنگ عادی است اما نیروهای دولتی منطقه را ترک نکرده و به طالبان اجازه پیشروی را نخواهند داد.

از هفته‌ها به این طرف است که نیروهای دولتی برای پس‌گیری مناطق سومک و پشت نور در آنجا مستقر شده‌اند.

این نیروها در چند مرحله درگیری نتوانستند حتی بخشی از مناطق را از کنترل طالبان خارج کنند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.