صرافان هرات در یک اعتراض خواهان برخورد جدی با عاملین جرم و جنایت شدند

به گزارش خبرگزاری وطن۲۴، بهاالدین رحیمی رئیس اتحادیه صرافان ولایت هرات خواستار اقدامات قاطع مقام ولایت و مسئولان امنیتی هرات در برابر عوامل جرم و جنایت می‌باشد.
او می‌گوید: “مردم مخصوصا صرافان نگران جان و مال شان هستند و دولت باید قاطعانه عمل کند.”

او از روند مبارزه جدی پولیس با سارقان اعلام حمایت کرده و خواهان ادامه این روند شد.

در همین حال محی الدین نوری معاون و سرپرست مقام ولایت هرات نیز با تاکید بر تداوم جدیت پولیس و نیروهای امنیتی در برابر اخلالگران نظم و امنیت مردم گفت: “اطمینان داشته باشید که به هیچ دزد و جنایت کاری رحم نخواهد شد.”
آقای نوری به اقدامات اداره محلی در برابر آنانیکه در وظایف شان سهل انگاری می‌نمایند نیز اشاره کرد و گفت: “هر کدام از افرادی که در چوکات ادارات ملکی و نظامی کار می‌کنند و در وظایف شان سهل انگاری نمایند بگونه جدی در تعلیق وظیفه شان اقدام خواهد شد زیرا دزدی، اختطاف و قتل به هیچ عنوان مورد پذیرش ما نخواهد بود.”
سرپرست مقام ولایت هرات بگونه نمونه به تعلیق وظیفه دو فرمانده پولیس ولسوالی‌های هرات اشاره نمود و تاکید کرد که این روند ادامه خواهد یافت.
معاون مقام ولایت هرات گفت: “به پولیس هدایت داده شده است، تا دوسیه‌های متهمان جرایم جنایی و سازمان یافته را با اسناد و شواهد کافی در اختیار سارنوال و قاضی قرار دهند تا متهمان به اشد مجازات محکوم گردند.”
آقای نوری با بیان این مطلب که اگر مردم نباشد حاکمیت دولتی وجود نخواهد داشت، از وکلای گذر و اربابان قریه جات بگونه جدی خواست تا با پولیس همکاری نمایند در غیر آن از وظایف شان برکنار خواهند شد.

این اعتراض در حالی صورت می‌گیرد که شب گذشته در یک رویداد سرقت مسلحانه یک صراف در ناحیه اول شهر هرات زخمی و بعد از چند لحظه جان باخت.

این رویداد زمانی اتفاق افتاد که دزدان مسلح مبلغ بیست هزار دالر امریکایی را از یک صراف سرقت کردند که در جریان عملیات پولیس سارقان بازداشت شدند.

در اثر تیراندازی دزدان مسلح صراف نیز به شدت زخمی و به شفاخانه انتقال یافت که به دلیل شدت جراحت جان باخت.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.