شاهراه‌های مهم بادغیس توسط طالبان مسدود می‌باشد/والی بادغیس: برنامه برای بازگشایی همه راه‌ها داریم

اعضای شورای ولایتی بادغیس گفته‌اند طالبان شاهراه‌های مهم را مسدود ساخته‌اند و مشکل اساسی این ولایت راه قادس قلعه نو و همچنان راه هرات – بادغیس می‌باشد.

گفته شده حدود دو هفته راه قادس – قلعه نو توسط طالبان مسدود و این ولسوالی به محاصره اقتصادی این گروه در آمده است.

عبدالعزیز بیگ رئیس شورای ولایتی بادغیس به سایت خبری وطن24 گفت: “قرار است معضل ولسوالی قادس از طریق بزرگان ولایتی حل شود و امروز لیست از وکلای شورای ولایتی بزرگان و موی سفیدان تهیه شده که با طالبان نشستی داشته باشند تا دست از محاصره این ولسوالی بردارند.”

به گفته او، یک دسته از بزرگان ولسوالی قادس با طالبان نشسته‌اند اما این گروه گفته‌های آنها را رد کرد‌ه‌اند.

بیگ می‌افزاید حالا برزگان و متنفذین تمام ولایت بادغیس هم دیدار با این گروه خواهند داشت و اگر باز هم آنان قبول نکرده‌اند باید از طریق نظامی برای ولسوالی قادس راه حلی ایجاد شود.

رئیس شورای ولایتی می‌افزاید اداره محلی و مرکز کشور با یک برنامه درست نظامی توان این را دارد که محاصره ولسوالی قادس را شکست دهند و همچنان راه هرات – بادغیس را امن سازند.

در همین حال حسام الدین شمس هم در این باره بیان کرد: “برنامه عملیاتی برای ولسوالی قادس طرح آن نهایی شده و تنها این اداره بنا بر درخواست بزرگان بادغیس عملیات تصوفوی را به عقب انداخته‌‌ است.”

به گفته وی، اگر از سوی بزرگان معضل قادس حل نکردد بلافاصله عملیات پاکسازی راه اندازی خواهد شد.

والی بادغیس افزود از تجربه‌ی که از ولسوالی جوند گرفته‌ایم ولسوالی قادس را به دست طالبان رها نخواهیم کرد.

همچنان آقای شمس گفت طرح عملیات راه هرات – بادغیس هم کامل شده است و در آینده عملیات در جریان این راه هم انجام خواهد شد.

در اخیر والی بادغیس افزود به طور کل اوضاع استخبارتی افغانستان برهم خورده می‌باشد و در همین برهه بادغیس هم از این وضع درگیر می‌باشد اما این وضعیت آرام و اوضاع تحت کنترول خواهد آمد.

با این همه گفته شده اگر ولسوالی قادس به همین وضع پیش برود در آینده نزدیک سرنوشت این ولسوالی هم همانند ولسوالی های دیگر خواهد شد.

به گفته آنان اگر قادس به دست طالبان بیوفتد و راه هرات – بادغیس هم را مسدود بسازند شهر قلعه نو در محاصره طالبان خواهد بود.

اما با این وجود با صحبت‌های والی بادغیس برنامه‌های برای مقابله بر طالبان وجود دارد.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.