سفر بایدن به اراضی اشغالی هم‌زمان با نسل‌کشی صهیونست‌ها در غزه

رئیس جمهور آمریکا باوجود حمله صهیونیست‌ها به بیمارستانی در نوار غزه که صدها شهید در پی داشت و لغو نشست چهارجانبه اردن، واشنگتن را به مقصد تل‌آویو ترک کرد.

بعد از اظهارات مقامات آمریکایی درباره زمان سفر «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور به فلسطین اشغالی برای اعلام حمایت از رژیم صهیونیستی، اکنون از آغاز سفر وی خبر می‌رسد.

به گزازش خبرگزاری وطن24، شبکه «الجزیره» بامداد چهارشنبه گزارش داد رئیس جمهور آمریکا باوجود حمله جنایتکارانه رژیم تروریست صهیونیستی به بیمارستان «المعمدانی» در نوار غزه، واشنگتن را به مقصد تل‌آویو ترک کرده است.

بایدن درحال عازم تل‌آویو می‌شود که در اثر حملات شب گذشته رژیم صهیونستی بر یک بیمارستان در نوار غزه، نزدیک به 900 تن شهید شدند. وزیر صحت غزه در میان انبوهی از پیکرهای شهدا در این بیمارستان کنفرانس خبری برگزار کرد.

فعالان رسانه‌ای می‌گویند که این غم‌انگیزترین کنفرانس خبری تاریخ محسوب می‌شود که در اوج تنهایی و در میانه‌ای حملات دوم‌دار رژیم صهیونستی برگزار می‌شود.

با این حال، رسانه‌های آمریکایی خبر دادند که بایدن در گفتگو با «عبدالله دوم» پادشاه اردن، به دلیل تصمیم امان برای لغو نشست چهارجانبه، سفر خود به این کشور بعد از فلسطین اشغالی را لغو کرده است.

هم‌زمان با این، حمله شب گذشته رژیم صهیونستی بالای بیمارستان المعمدادی با موجی از واکنش‌ها در میان مسلمانان مواجه شده است.

در اکثر کشورهای اسلامی از جمله اردن، قطر، ایران، مصر و شماری از کشورهای غربی تضاهراتی علیه جنایت صهیونست‌ها برگزار شد.

در اردن و ترکیه معترضان به سفارت رژیم صهیونستی حمله ور شده و آسیب‌هایی وارد کردند.

از سویی‌هم، حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای تندی خطاب به کشورهای اسلامی تاکید کرده که وقت محکومیت و انزجار زبانی پایان یافته بلکه همه وارد میدان شوند.

ایران که یکی از حامیان اصلی جنبش‌های مقاومت محسوب می‌شود نیز حمله به بیمارستان را جنایت خوانده و گفته که زمان برای آتش بس رو به پایان است.

عربستان سعودی نیز این حمله را شدیدا محکوم کرد.

نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی در جده

هم‌زمان با افزایش جنایت‌ها در نوار غزه و محاصره کامل مردم بی‌پناه فلسطین، سازمان همکاری اسلامی نشست اضطراری در سطح وزرای خارجه برگزار کرده است.

این نشست امروز چهارشنبه، 26 میزان در شهر جده عربستان برگزار می‌شود.

هنوز معلوم نیست که برآیند این نشست چه قدر می‌تواند در یک‌پارچگی کشورهای اسلامی و دفاع از حقوق مردم فلسطین مفید واقع شود.

 

منبع خبرگزاری وطن24
توسط عبدالله اخلاقی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.