زورمندان با خلق ناامنی بازی قدرت راه انداخته اند

منابع در ولایت غور وضعیت امنیتی این ولایت را نابسامان تعریف می‌کنند و می‌گویند پولیس با عاملین جرم‌های جنایی و افراد زورمند برخورد جدی ندارد.

یک منبع که نخواست نام وی ذکر شود به خبرگزاری وطن24 گفت: “ولایت غور در کنار حملات مستقیم طالبان از ترور‌های هدفمندانه و سرقت‌های مسلحانه هم رنج می‌برد.”

به گفته او افراد زورمند که “نان از نوک تفنگ” به دست می‌آورند به راحتی این چنین حملات را سازماندهی می‌کنند و دامنه زندگی برای مردم بی بضاعت را تنگ می‌سازند.

وی بیان می‌کند علت اصلی قدرت داشتن این چنین افراد، نبود برنامه و پالیسی مشخص مسئولان محلی غور در راستای مبارزه با این پدیده به شمار می‌رود.

او اضافه می‌کند “اکثر این اشخاص زورمند حتی از دولت هیچ ترسی ندارند و به راحتی کارشان را به میل دل شان انجام می‌دهند.”

این منبع همچنین یادآور شد تا زمان که در مقابل این چنین افراد دولت “سر تواضع” نگه دارد، روند ناامنی و زورگویی در ولایت غورادامه خواهد داشت.

در همین حال سمیع نجات سرپرست مطبوعات فرماندهی پولیس غور می‌گوید: “از طرح‌ها و برنامه‌های اساسی نیروهای امنیتی غور این است که با عاملین جرم‌های جنایی مبارزه جدی و همه جانبه انجام دهند.

او می‌گوید گراف ترور‌های هدفمند و سرقت‌های مسلحانه در ولایت غور در سال روان در پایین ترین حد قرار دارد که این امر نشان دهنده تلاش نیروهای امنیتی در راستای خلق امنیت برای مردم می‌باشد.

ولایت غور از ولایت‌های نسبتا ناامن کشور است.

گفته می‌شود در کنار درگیری‌ها بین نیروهای امنیتی و طالبان بعضی افراد زورمند و صاحب نفوذ هم در خلق ناامنی و ترور‌های هدفمندانه نقش بسزایی دارند.

طبق گفته‌ها این افراد عمدتا وابسته به گروهای مخالف دولت و یا باندهای قاچاق مواد مخدر می‌باشند که به هر نحوی در سرقت و ایجاد فضای وحشت در بین مردم دست دارند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.