زنان هرات صنایع دستی شان را به نمایش گذاشتند

نمایشگاه صنایع دستی ساخت افغانستان روز گذشته از سوی شماری از بانوان تجارت پیشه در ولایت هرات برگزار شد.

در این نمایشگاه حدود 50 تن از بانوان تجارت پیشه، صنایع ساخت خودشان را به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، مسئولان برگزاری نمایشگاه می‌گویند که این برنامه به حمایت مالی موسسه ودان و در راستای حمایت از بانوان بیجاشده برگزار شده است.

محمد مسرور، مسئول برگزاری این نمایشگاه می‌گوید این بانوان کار خود را از سال 2019 میلادی شروع کرده اند.

وی افزود که این بانوان در دوره‌های مختلف با فراگیری برخی آموزش‌ها فارغ شدند و اکنون صنایع دستی خود را تولید می‌کنند.

به گفته او در این نمایشگاه سه روزه در حدود 2 هزار از محصولات این زنان به نمایش گذاشته شده و استقبال مردم هم چشم‌گیر بوده است.

در سویی دیگر، نسیمه هاشمی، از اعضای دفتر ودان در هرات می‌گوید که تلاش‌هایی برای به نمایش گذاشتن صنایع دستی زنان در ولایت‌های مختلف و حتی در خارج از کشور هم جریان دارد.

به گفته او صنایع دستی زنان افغانستان بازار فروش مناسب دارد و تا کنون در هر دوره‌ نمایشگاه در نقاط مختلف افغانستان و دیگر کشورها برای زنان منفعت خوبی در پی داشته است.

از جانبی‌هم، بانوان تجارت پیشه‌‌ای که محصول ساخت دست خود را به نمایش گذاشتند می‌گویند که با روی کار امارت اسلامی مانعی سر راه آنان ایجاد نشده و کارهای آنان همچنان ادامه دارد.

آنان می‌افزایند که در صورت حمایت، آنان می‌توانند با استفاده از مهارت‌هایشان کارهای بزرگی انجام دهند.

مردم هم بر این باورند که امارت اسلامی تلاش کند تا با در نظرگرفتن قوانین شرعی به زنان اجازه‌ی فعالیت و کار مهیا شود تا در تامین مخارج خانواده‌هایشان شریک باشند.

در ولایت هرات بانوان شغل‌های مختلفی دارند و شمار زیادی از آنان از این طریق امرار معاش می‌کنند.

آگاهان حقوق زن تاکید می‌کنند که باید به زنان اجازه فعالیت در عرصه‌های مختلف داده شود تا بتواند در شکوفایی و پیشرفت جامعه سهم داشته باشند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.