راه اندازی عملیات‌های پاکسازی و بازگشایی شاهراه‌ها در بادغیس

هیات‌‌ بلند پایه امنیتی برای بررسی وضعیت امنیتی ولایت بادغیس و اقداماتی برای عملیات‌های پاکسازی به منظور بازگشایی راه‌های این ولایت، سفر کردند.

هیات اعزامی به سرپرستی عبدالمعروف ارغندیوال فرمانده پایگاه ارتش 207 ظفر و عبدالصبور قانع معین ارشد امنیتی وزارت داخله بوده است.

عبدالعزیز بیگ رئیس شورای ولایتی بادغیس به خبرگزاری جمهور گفت: “این هیات برای بررسی هر چه بیشتر وضعیت امنیتی ولایت بادغیس آمده‌اند.”

به بیان وی، با آمدن این هیات پیش‌بینی از آغاز عملیات‌ها پاکسازی در ولایت بادغیس می‌شود.

او بیان کرد در حال حاضر مهمترین راه برای ولایت بادغیس، شاهراه قلعه نو – هرات و بعد از آن راه‌های ولسوالی‌های مهم متصل به مرکز ولایت بادغیس می‌باشد.

آقای بیگ افزود هیات بعد از بررسی اوضاع امنیتی هدایت لازم داده و پلان‌های بیشگیرانه برای جلوگیری از حملات طالبان به نیروهای امنیتی دستور داده شده است.

در همین حال هم اداره محلی ولایت بادغیس هم از هیات مربوطه استقبال کرده و در مورد موارد امنیتی این ولایت با این هیات همکاری لازم را انجام داده‌اند.

عبدالوارث شیرزی معاون والی بادغیس هم اقداماتی همچون بازگشایی راه‌ها، مستحکم سازی پایگاه‌های امنیتی و دیگر پلان‌های امنیتی به هیات مربوطه اعزام شده، ارائه شد.

همچنان معاون والی از هماهنگی نیروهای امنیتی و دفاعی در امر مبارزه با طالبان بیان کرد.

در همین حال پایگاه ارتش 207 ظفر هم این سفر را تایید می‌کند.

عبدالمعروف ارغندیوال فرمانده پایگاه ارتش می‌گوید: ” ما اقدامات اساسی و جدی را  بخاطر تامین امنیت ولایات زون غرب روی دست گرفته که آماده‌گی های کامل منسوبان اردوی ملی پاسخ قوی در مقابل هر نوع دسایس خصمانه دشمنان مردم افغانستان است.”

همچنان معین ارشد امنیتی وزارت داخله هم از نیروهای امنیتی و دفاعی برای پاسداری از خاک و مقابله با دشمن ستایش کرد.

با این همه در این اواخر حملات طالبان در غرب کشور افزایش یافته و در نقطه مقابل نیروهای امنیتی هم آمادگی خود را از تنش‌های احتمالی در آینده اعلام کرده‌اند.

در این بین مردم تنها ضرر دیده از این درگیرها بوده و آنان خواهان صلح و کاهش خشونت‌ها می‌باشند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.