دو فرمانده جنگی طالبان در ولسوالی فرسی هرات کشته شدند

منبع رسمی دولتی در هرات از کشته شدن دو فرمانده کلیدی و جنگی طالبان در ولسوالی فرسی این ولایت خبر می‌‌دهد.

این منبع معتبر دولتی در هرات که نخواست نامش ذکر شود به سایت خبری وطن24 گفت: این درگیری امروز میان نیروهای دولتی و طالبان در روستای “سید آباد” ولسوالی فرسی رخ داده است.

وی بیان داشت دو تن از فرمانده‌‌هان این گروه بنام‌های “ملا غلام حضرت و ملا محمد مشهور به حجرت” بودند که در این عملیات نیروهای امنیتی کشته شدند.

به گفته این مقام امنیتی ملا غلام حضرت فرمانده گروپ 10 نفری و ملا محمد مشهور به حجرت فرمانده گروپ 30 نفری از طالبان را در ولسوالی فرسی به عهده داشتند.

وی خاطرنشان کرد به شمول دو فرمانده جنگی این گروه، طالبان هشت کشته و شش مجروح هم داده‌اند.

او افزود مخالفان مسلح دولت در روستای سیدآباد وارد خانه‌های مسکونی شده بودند و از داخل خانه‌های غیرنظامیان نیروهای امنیتی را هدف قرار می‌دادند.

این منبع در ادامه یادآور شد پس از حمله این گروه نیروهای ارتش، پولیس و امنیت ملی عملیات مشترک را برای سرکوب این افراد آغاز کردند.

وی علاوه کرد در این نبرد به نیروهای امنیتی تلفات وارد نشده اما به این گروه علاوه بر تلفات جانی خسارات مالی زیادی وارد شده است.

به گفته این منبع در نبرد میان دو طرف هفت موترسایکل طالبان حریق شده و مقداری جنگ افزار و مهمات به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

تا کنون طالبان در مورد این خبر واکنشی نشان نداده اند.

گزارش‌های وجود دارد که هم اکنون مخالفان مسلح دولت تجمعات شان در چند کیلومتری ولسوالی فرسی وجود داشته و به دنبال فرصت بهتر برای ضربه زدن به نیروهای امنیتی می‌‌‌باشند.

این ولسوالی یکی از ولسوالی‌‌‌‌‌های دور افتاده هرات بوده که بیشتر ساحات آن در اختیار طالبان قرار دارد.

 

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.