دولت‌داری الکترونیک تأمین کننده کیفیت، سرعت و شفافیت است

به گزارش خبرگزاری وطن۲۴، روح‌الله ازهد رئیس اداره معارف هرات، در نشست هماهنگی توزیع تبلت برای ناظرین و راهنماهای برنامه “اطفال افغان می‌خوانند” الکترونیکی ساختن سیستم اداری معارف افغانستان را جز اولویت‌های پلان استراتیژیک وزارت معارف کشور خواند.
وی از مسئولان برنامه “اطفال افغان می‌خوانند” بخاطر تطبیق این برنامه تشکر و قدردانی کرد.
آقای ازهد در ادامه اضافه کرد حکومتداری خوب و اداره‌ای سالم تنها با ایجاد و توسعه مکانیزم‌ها و نیز سیستم سازی‌ها با بکارگیری تکنولوژی‌های اطلاعاتی و ارتباطی میسر می‌شود.
وی گفت: “با این روش اولا امورات مختلف اداری نه توسط مکاتیب و بیروکراسی، بلکه توسط ایمیل‌ها و فورم های آنلاین طی مراحل می‌شود که قوانین، مقررات و طرزالعمل‌های مربوطه از قبل در سیستم تعریف و کاربر را مقید به رعایت بی چون و چرای آن می‌کند و دوما با استفاده از حکومتداری الکترونیکی، هم از به تعویق انداختن امورات مراجعین جلوگیری می‌شود و هم برای نظارت، ارزیابی، بررسی، تفتیش و کنترل بهتر، خیلی سریع به تمام معلومات آرشیف شده می‌توانیم دسترسی داشته باشیم.”
به بیان او برای رسیدن به چنین نظامی، بودجه زیاد بکار است، اما به یقین از حیف و میل دارایی‌های عامه تا هزاران برابر بیشتر جلوگیری خواهد کرد.

در همین حال خانم آمنه خاوری هماهنگ کننده دفتر ACR )Afghan Children Read) گفت: “بیش از یک هزار تبلت در 533 مکتب تحت پوشش این برنامه در مکاتب شهر و ولسوالی‌هایی هرات برای ناظرین این برنامه توزیع خواهد شد.”
وی افزود این تبلت‌ها بخاطر توزیع می‌شود که ناظران نتایج حاصل از نظارت خویش را در اسرع وقت و با سهولت لازم به دفاتر مربوطه گزارش دهند.

برنامه اطفال افغان می‌خوانند “Afghan Children Read” طی دو سال گذشته با حمایت مالی “USAID” توسط دفاتر ACR و Creative در معارف هرات در حال اجرا است.
این برنامه بر روی اصول صنفی و مهارت خوانش در دوره ابتدایی نیز متمرکز است.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.