دستور بایدن برای اقدام نظامی در خاورمیانه

جوبایدن، رئیس جمهور آمریکا از مشاوران خود خواسته تمامی گزینه‌های که بیشترین بازدارندگی را در برابر نیروهای این کشور در منطقه غرب آسیا ایجاد می‌کند، بررسی کنند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، وبگاه «پالتیکو» بامداد سه‌شنبه به نقل از مقام‌های آمریکایی مطلع گزارش داد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دستور اقدام نظامی این کشور در منطقه غرب آسیا را صادر کرده است.

این مقامات به شرط حفظ هویت شان به پالتیکو گفتند بایدن از مشاوران خود خواسته تمام گزینه‌هایی که بیشترین بازدارندگی را در برابر حملات به نیروهای این کشور در غرب آسیا دارد و البته باعث تشدید بیشتر تنش‌ها نمی‌شود، بررسی کنند.

پالتیکو به نقل از این منابع نوشت که این پاسخ به حملات علیه نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه، به صورت موجی از اقدامات علیه طیف وسیعی از اهداف است و احتمالا طی دو روز آتی با چراغ سبز بایدن آغاز خواهد شد.

در این گزارش همچنین ادعا شده است: «گزینه‌های پاسخ نظامی پنتاگون شامل حمله به عناصر ایرانی در سوریه یا عراق و همچنین دارایی‌های دریایی ایران در آب‌های خلیج فارس نیز می‌شود».

پیشتر مقامات آمریکایی در واکنش به هلاکت سه سرباز این کشور در مرز اردن گفته بودند در زمان و مکان مناسب به این حمله پاسخ می‌دهند.

شامگاه یکشنبه سنتکام (فرماندهی مرکزی آمریکا) در بیانیه‌ای اذعان کرد در حمله پهپادی بامداد آن روز به پایگاهی نظامی این کشور در اردن، سه نظامی کشته و ۲۵ تن دیگر زخمی شدند.

منبع خبرگزاری وطن24
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.