درگیری و تلفات دولت و طالبان در اوبه هرات/این ولسوالی در آستانه سقوط است

منابع در هرات می‌گویند در نبرد میان نیروهای دولتی و طالبان در این ولایت 20 تن از این گروه کشته شده و 10 نفر دیگر شان هم مجروح شدند.

یک منبع معتبر دولتی در هرات که نخواست نامش ذکر شود به سایت خبری وطن24 گفت: در شبانه روز گذشته در نبرد میان نیروهای دولتی و طالبان در ولسوالی اوبه این ولایت 20 تن از این گروه کشته شده و 10 نفر دیگر شان هم زخمی شدند.

وی بیان داشت در این درگیری پنج تن از نیروهای امنیتی هم کشته شده و وضعیت همچنان نگران کننده می‌‌‌باشد.

او یادآور شد کمپ ارتش و مرکز ولسوالی اوبه یک کیلومتر از هم دیگر فاصله دارند و نیروهای ارتش مستقر در این کمپ به دلیل شدت نبردها ارتباط شان با ولسوالی قطع می‌‌باشد.

این منبع دولتی در هرات هشدار می‌‌‌‌‌‌دهد اگر امشب نیروی کمکی به ولسوالی اوبه نرسد این ولسوالی به دست طالبان سقوط خواهند کرد.

طالبان در این باره چیزی نگفته‌اند.

با تماس‌‌‌های زیاد نتوانستیم دیدگاه مسئولان امنیتی این ولایت را بدست آوریم.

ولسوالی اوبه هرات از چندین ماه به این طرف در حال محاصر بوده و با گذشت هر روز حلقه محاصر بالای نیروهای امنیتی مستقر در این ولسوالی تنگ‌تر می‌‌‌شود.

این ولسوالی یکی از دور‌افتاده‌ترین ولسوالی‌های هرات بوده که مسیر راه این ولسوالی الی مرکز شهر به دست طالبان می‌‌‌باشد و کمک به نیروهای امنیتی از طریق هوا در این ولسوالی ممکن است.

پیش از این هم مسئولان در این ولسوالی هشدار داد بودند اگر نهادهای امنیتی نسبت به وضعیت امنیتی این ولسوالی توجه نکنند پیامدهای بدی به دنبال خواهد داشت.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.