خیزش‌های مردمی علیه طالبان تقویت شود

محمداشرف غنی رئیس جمهور کشور در واکنش به افزایش حملات طالبان مسلح گفته که خیزش‌های مردمی باید تقویت شود و به طالبان اجازۀ ناامن سازی شاهراه‌ها داده نشود.

به گزارش خبرگزاری وطن24؛ دفتر مطبوعاتی ارگ ریاست جمهوری گفته که آقای غنی روز گذشته (یکشنبه 11 عقرب) از طریق ویدیوکنفرانس با مسئولین قول اردوی 207 ظفر و والیان زون غرب کشور، صحبت کرد.

آقای غنی در این ویدیو کنفرانس از اینکه تمام حملات دشمن به اسرع وقت در ولایت هلمند دفع گردید و طالبان به شکست بزرگ مواجه شدند، تشکر کرده است.

وی با بیان اینکه دولت افغانستان از عملکردهای شجاعانۀ منسوبین نیروهای امنیتی و دفاعی کشور قدردانی بعمل خواهد آورد، گفت که طالبان در قندهار نیز باید به شکست روبرو شوند.

وی ضمن تاکید در قسمت تقویت جزوتام های امنیتی، گفت که هر تحرک و حملۀ دشمن و خطر احتمالی طالبان که متوجه مردم ما باشد، باید از نقطه خنثی گردد.

رئیس جمهور گفت که خیزش‌های مردمی تقویت شود و امنیت شاهراه‌ها، بندها، جنگلات و معادن باید گرفته شود، اخاذی‌های دشمن که در شاهراه‌ها وجود دارد، از بین برود و به آنان اجازۀ ناامن سازی شاهراه‌ها داده نشود.

آقای غنی گفت که میثاق امنیتی به شدت مورد تطبیق قرار گیرد، در ولسوالی‌های سرحدی بیشتر کار صورت گیرد، به تحرکات دشمن اجازه داده نشود و علیه هر تحرک آنان عملیات‌ها انجام شود.

رئیس جمهور در اخیر این ویدیوکنفرانس، به والیان ولایات زون غرب کشور هدایت داد که با مردم بیشتر کار نموده و در قسمت تطبیق برنامه‌های انکشافی در ولایات مربوطه شان بیشتر از پیش تلاش کنند.

در این ویدیو کنفرانس مسوولان امنیتی و دفاعی تاکید کردند که تهدیدات و تحرکات دشمن بخاطر ناامن سازی شاهراه‌ها و ولسوالی‌ها ادامه دارد، اما از سوی نیروهای امنیتی و دفاعی همواره پاسخ دندان شکن به آنان داده می‌شود.

مسئولین متذکره خاطر نشان کردند که در مجموع وضعیت امنیتی خوب است و برنامه‌های امنیتی ما به گونه منظم و منسجم عملی می‌گردد و در قسمت تامین امنیت شاهراه‌ها و حفاظت از تاسیسات کار جریان دارد. پروژه های کلان ملی از جمله خط آهن خواف-هرات و تمدید برق، تامین امنیت می‌شوند و میثاق شهروندی در هرات در حال عملی شدن است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.