خواستار روابط مثبت با دولت هند هستیم

گروه طالبان از کمک های هند به افغانستان استقبال کردند و خواستار روابط نیک با این کشور داشته باشند.

سهیل شاهین سخنگوی دفتر طالبان در قطر در مصاحبه با یک رسانه‌ای هندی گفته که این گروه خواستار روابط مثبت با دولت هند است.

شاهین افزوده که طالبان با توجه به منافع ملی افغانستان و با حفظ احترام متقابل می‌خواهد نه تنها با هند بلکه با تمام کشورهای همسایه افغانستان روابط مثبت داشته باشند و این گروه از سهم هند در بازسازی افغانستان قدردانی می‌کند.

این در حالی است که اخیراً زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در مصاحبه با روزنامه “د هندو” گفته که مقام‌های هندی باید نگرانی‌های این کشور را مستقیماً با طالبان مطرح کنند.

آقای خلیلزاد گفته که دولت هند اینگونه می‌تواند نقش فعال در روند صلح افغانستان بازی کند

گفتنی است که زلمی خلیلزاد نماینده ویژه امریکا دو روز پیش، پس از دیدار با مقام‌های پاکستانی به ویژه جنرال قمر باجوه رییس ستاد ارتش پاکستان به هند سفر کرد.

او که پس از دیدار با اعضای دفتر طالبان در قطر به پاکستان آمده بود، روی روند صلح افغانستان با جنرال قمر باجوه گفتگو کرده است.

ارتش پاکستان گفته که زلمی خلیلزاد و جنرال باجوه در مورد روند صلح افغانستان و امنیت منطقه گفتگو کرده‌‌اند.

گفتنی است که آقای خلیلزاد پس از سفر به دهلی دوباره به قطر رفته و روی چگونگی تطبیق توافقنامه صلح با اعضای دفتر طالبان در دوحه گفتگو می‌کند.

او پس از دیدار دو روزپیش خود با هیات طالبان، گفته بود که روند رهایی زندانیان از سوی دولت افغانستان و طالبان باید تسریع شده و مذاکرات بین الافغانی آغاز گردد. خلیلزاد همچنین از افزایش خشونت‌ها از سوی طالبان انتقاد کرده بود.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.