خسته‌ایم از بلاتکلیفی‌های سیاسی

شماری از مردم ولایت هرات با انتقاد از وضعیت نا به سامان سیاسی در کشور، خواهان این هستند که رهبران دولت با از خودگذشتگی، وضعیت را تغییر داده و به فکر آینده مردم باشند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، محمد حمید، یکی از مردم هرات به این عقیده است که در هفته‌ها و ماه‌های اخیر که کشور در بلاتکلیفی سیاسی به سر می‌برد، از هر نظری کشور در رکود بوده و مردم بیشترین ضربه را دیده‌اند.

به اعتقاد وی، این ماهیت می‌تواند روز به روز بدتر شده و افغانستان را مبدل به جایی غیر قابل اسکان برای مردم بسازد.

وی خواهان است با پایان دادن به این کشمکش‌های سیاسی، روند مطلوبی در کشور پدیدار شود تا مردم بتوانند با خیالی آسوده زندگی کنند.

از جانبی هم رفیع، یکی دیگر از باشندگان هرات به این باور است که مجادلات سیاسی میان عبدالله عبدالله و محمد اشرف غنی، کشور را به سمت انزوای بین المللی برده و سبب بی‌اعتمادی به کشور شده است.

او تاکید دارد که تحلیف دو نفر به عنوان رئیس جمهور در یک کشور، شبیه به یک “فکاهی سیاسی” برای سیاستمداران دیگر کشورها می‌ماند و این قضیه چیزی به جز آبروریزی نمی‌تواند به دنبال داشته باشد.

حالا با تمام این صحبت‌ها، شماری از کارشناسان مسائل سیاسی و فرهنگی، این وضعیت را دست مایه سیاست‌های آمریکا برای افغانستان می‌دانند.

داوود افشار، می‌گوید: “وضعیت نا مطلوب سیاسی که امروز دامن افغانستان را گرفته، زاییده دست دموکراسی آمریکایی است که چیزی جز سقوط ارزش‌ها را به دنبال ندارد.”

به بیان وی، برای آمریکا که خود را سردمدار دموکراسی قلمداد می‌کند، فرقی ندارد که چه نوع حکومتی روی کار باشد و کافی است که این حکومت با رای و نظرش همخوانی کند.

وی به عنوان مثال به کشورهایی در منطقه اشاره دارد که در فاسدترین نوع نظام داری به سر می‌برند ولی چون همسویی و حرف شنوی از آمریکا دارند، این کشور خللی را به آنان وارد نمی‌کند.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که امروز دو شنبه، قرار است به صورت همزمان دو مراسم تحلیف ریاست جمهوری در کابل برگزار شود.

یکی در قصر سپیدار و دیگری در ارگ ریاست جمهوری.

نمایندگان آمریکا از جمله وزیر خارجه این کشور رایزنی‌هایی را برای حل این معما انجام داده‌اند ولی گویا تا کنون بی نتیجه بوده است.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.