حملات طالبان در هرات و همکاری برخی باشندگان محل با آنان

مسئولان در جهه مقاومت مردمی زون غرب می‌گویند حمله شب گذشته طالبان در غرب ولسوالی انجیل و چندین منطقه دیگر هرات عقب زده شده و این گروه از محل متواری شدند.

به گفته آنان در این مناطق برخی باشنگان محل با طالبان همکاری کرده‌اند.

عبدالرازق احمدی، سخنگوی جبهه مقاومت مردمی حوزه غرب به خبرگزاری وطن24 می‌گوید: در این حمله تعداد از طالبان هلمندی و فراهی هم بوده و توسط شماری از باشندگان محل با آنان همکاری صورت می‌گرفت.

وی بیان داشت دلیل این که طالبان بیشتر از قسمت غرب ولسوالی انجیل و دیگر نقاط دست به حمله می‌زنند همکاری تعدادی از افرادی بوده که از گذشته به این طرف با آنان هم فکر می‌باشند.

او هشدار داد نیروهای مردمی و امنیتی با تمام توان مخالفان مسلح دولت را سرکوب می‌کنند و اجازه فعالیت این گروه را به داخل شهر نمی‌‌دهند.

آقای احمدی تأکید کرد طالبان وحامیان شان به فکر این است که در شهر و پس کوچه‌های شهر هرات قدم بزنند مگر این چنین نخواهد شد.

سخنگوی جبهه مقاومت مردمی حوزه غرب در ادامه هم افزود روز گذشته این گروه در منطقه کارته و آخر بکرآباد حملات پراکنده داشتند که تحرکات شان دفع گردید.

تا کنون طالبان در قسمت این تحرکات شان در شهر هرات اشاره‌‌ای نکرده‌اند.

از یک هفته به این طرف مخالفان مسلح دولت با حملات تهاجمی شان قصد تصرف شهر هرات را دارند و با هر بار حمله شان تلفات سنگین را متحمل شدند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.