جهان یک‌صدا علیه رژیم صهیونستی هم‌زمان با افزایش آمار شهدا در غزه

با گذشت نزدیک به یک ماه از حملات وحشیانه رژیم صهیونستی بالای نوار غزه، هم‌بستگی جهانی با مردم مظلوم فلسطین هر روز شدت می‌گیرد. در شب و روز گذشته صدها هزار نفر در شهرهای مختلف جهان با راه‌اندازی راه‌پیمایی‌های اعتراض آمیز، هم‌صدا با مردم غزه شده و انزجار شان را از رژیم کود‌کُش ابراز کردند.

این راه‌پیمایی‌ها از اروپا گرفته تا آمریکا، کشورهای عربی و آسیا گسترش یافته و هر روز به میزان جمعیت افزوده می‌شود. جهان کم‌کم یک‌پارچه علیه صهیونست‌ها و جنایت این رژیم در نوار غزه و کرانه باختری قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، در لندن، پاریس، برلین، شهرهای مختلف آمریکا اعتراضات بزرگی شکل گرفته و هم‌چنان در برخی شهرها ادامه دارد.

در آسیا، جوانان عراقی بعد از سخنرانی روز جمعه سید حسن نصرالله، رهبر حرب‌الله لبنان خود شان رابه  نقطه صفر مرز اردن با فلسطین رسانده و از کشورهای عربی خواستند به جنایت موجود در غزه نقطه پایان بگذارند.

در ایران نیز روز گذشته هم‌زمان با روز حمله جوانان این کشور به سفارت آمریکا میلیون‌ها تن در راه‌پیمایی‌های شان از ملت فلسطین اعلام حمایت کرده و شعارهای مرگ بر اسرائیل سر دادند.

در شرق آسیا و برخی دیگر از کشورهای عربی نیز راه‌پیمایی‌ها گسترده است. برخی کشورهای عربی که با اسرائیل روابط دیپلماتیک داشتند نیز تحت تاثیر افکار عمومی مجبور به یک سری اقدامات علیه این رژیم شده و سفرای خود از اسرائیل را فرا خوانده‌اند.

با این حال، درگیری‌ها در نوار غزه نیز نسبت به روزهای گذشته گسترش یافته است.

به رغم تلفات بالای نیروهای زمینی رژیم اسرائیل، حملات هوایی آنان هم‌چنان بالای غیرنظامیان ادامه دارد. آمار شهدای غزه به 9500 تن رسیده و گفته می‌شود هزاران تن نیز مجروح شده‌اند.

در سوی دیگر اما، حملات گروه‌های مقاومت در لبنان و یمن نیز بالای شهرهای اسرائیل بیشتر شده و در شبانه روز گذشته چندین هدف از سوی نیروهای حزب‌الله لبنان از بین برده شده است.

مقاومت یمن نیز دهها موشک به سمت شهرهای اسرائیلی پرتاب کرده و تاکید بر گسترش دامنه جنگ در صورت ادامه‌دار شدن بحران غزه کرده است.

در عراق نیز هم‌زمان با سفر وزیر امور خارجه آمریکا به این کشور، گروه‌های مقاومت اعلان کرده که مخالف این سفراند و در صورت انجام آن، شدیدترین حملات را بالای پایگاه‌های آمریکایی انجام خواهند داد.

قبل از این نیز به دفعات متعدد پایگاه‌های آمریکا در عراق و سوریه مورد حمله قرار گرفته و تا کنون دهها سرباز آمریکایی زخمی شده‌اند.

با این حال، نگرانی‌ها نسبت به گسترش سطح درگیری‌ها در تمام منطقه و ادامه حمایت بی قید و شرط غرب از جنایت‌های رژیم صهیونستی نیز بالا گرفته است.

کشورهای غربی هم‌چنان مخالف آتش بس و موافق حملات مرگ‌بار اسرائیل بالای مواضع غیرنظامیان اند. تاجاییکه مقامات غربی در طول یک ماه اخیر چندین مرتبه به سرزمین‌های اشغالی سفر کرده و از این رژیم اعلان حمایت کرده‌اند.

از سویی‌هم، اسماعیل هنیه، رهبر حماس به تهران سفر کرده و با مقامات ارشد این کشور از جمله رهبر ایران دیدار کرده است.

هنیه جنایت موجود در غزه را وحشیانه خوانده و تاکید کرده که این جنایت‌ها با چراغ سبز آمریکا صورت گرفته و هم‌چنان ادامه دارد.

 

 

 

 

منبع خبرگزاری وطن24
توسط عبدالله اخلاقی
خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.