تغییر تشکیلات شورای اخوت اسلامی هرات/رفع تقابل و تقریب دیدگاه‌ها بین مذاهب اسلامی از فعالیت‌های عمده این مرکز

اعضای رهبری  شورای اخوت اسلامی هرات هم‌زمان با تغییرات در سطح رهبری این مرکز اخوتی در این ولایت می‌گویند فعالیت‌ها و برنامه‌های شورای اخوت اسلامی در راستای رفع تقابل و تقریب دیدگاه‌ها بوده و در این راستا نتایجی خوبی به دست آمده است.

اعضای شورای اخوت اسلامی هرات امروز پنج‌شنبه (9 جدی) تشکیلات و رهبری این مرکز اخوتی را تغییر دادند.

به گزارش خبرگزاری وطن24، در تشکیلات جدید مولوی عالمیار، به عنوان رئیس شورای اخوت، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید رضا‌زاده و حجت‌الاسلام والمسلمین توکلی به عنوان معاونان این شورا انتخاب شده‌اند.

مولوی عالمیار، رئیس جدید شورای اخوت اسلامی هرات می‌گوید که به عنوان رئیس جدید این نهاد تلاش خواهد کرد با استفاده از اندوخته‌های بزرگان و علمای کشور، وحدت و اخوت در شهر هرات به معنی واقعی کلمه ترویج داده شود.

به گفته آقای عالمیار شورای اخوت از شروع فعالیت تا امروز یگانه بستری برای رفع دیدگاه‌های مخالف بین اهل تشیع و تسنن بوده و او تلاش خواهد کرد تا نقاط مشترک بین دو مذهب به صورت اساسی برجسته شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید رضازاده، معاون شورای اخوت اسلامی هرات می‌گوید در فعالیت دوساله این شورا تغییرات و دست‌آوردهای خوبی در شهر هرات به دست آمده است.

به گفته آقای رضازاده، فعالیت و برنامه‌های شورای اخوت اسلامی بر مبنای رفع تقابل و تقریب دیدگاه‌ها بوده که در این امر موفق شده است.

به بیان حجت‌الاسلام و المسلمین رضازاده، زنده کردن “شعار هرات شهر اخوت” و عملی‌سازی برنامه‌های وحدت محور طی این دو سال از جمله فعالیت‌هایی که باعث شده عملا شهر هرات چهره‌ای اخوتی را به خود بگیرد.

این عضو رهبری شورای اخوت اسلامی هرات علاوه کرد که با تغییر سطح رهبری این شورا و با درک اوضاع فعلی کشور در تلاش است تا بهتر از گذشته برنامه‌های شورای اخوت اسلامی را عملی کند.

وی افزود مردم افغانستان در شروع حاکمیت باید با پیش‌گرفتن وحدت مسیر آینده را در پیش بگیرند و انتظار فعالیت‌های بهتر از گذشته متصور است.

از سویی هم، مولوی محمد شریف، یکی از اعضای شورای اخوت اسلامی هرات می‌گوید وحدت نیاز جامعه اسلامی است و در این مسیر باید علما قوی‌تر از گذشته عمل کنند.

به بیان مولوی محمد شریف، مسلمانان با استفاده از فرصت‌‌ها و تشکیلات وحدت‌محورانه تلاش کنند تا اتحادشان را در سراسر جهان گسترش دهند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.