دولت و مردم در کنار هم می‌توانند از بس مشکلات بربیایند

میلاد با سعادت پیامبر (ص) و میلاد امام جعفر صادق(ع) در شهرک المهدی جبرئیل هرات در مراسمی با حضور گسترده مردم از اهل تشیع و تسنن تجلیل به عمل آمد.

محمد مطهری، رئیس شورای علمای شیعه ولسوالی انجیل هرات به خبرگزاری وطن24 گفت: اشتراک تعداد زیادی از زنان و مردان در میلاد آخرین منجی عالم بشریت نشان دهنده اتحاد و اخوت اسلامی در میان مردم میباشد.

وی بیان داشت استقبال مردم هرات از هفته وحدت بسیار زیاد بوده و باشندگان این ولایت همیشه به دنبال وحدت میان امت اسلامی هستند.

به گفته او مسلمان‌ها باید در سرتاسر جهان و به خصوص در افغانستان در صدد مستحکم کردن وحدت و اخوت اسلامی باشند.

آقای مطهری اضافه کرد در این بین کسانی هم می‌باشند که خواهان وحدت مسلمانان نیستند از همین لحاظ دولت اسلامی با همکاری مردم باید آنها را شناسایی و مجازات کند.

وی افزود دولت امارت اسلامی روی وحدت و اخوت بسیار کار کند و از پایه‌های تفکر وحدت و اخوت را با سرمایه گزاری و برنامه‌های مختلف در بین مردم کشور تحکیم ببخشد.

او در ادامه بیان کرد وحدت در افغانستان چه بین مردم و چه در بین دولت و مردم باعث بیشرفت و رونق در کشور خواهد شد.

در همین حال سیدعبدالله نایاب مسئول مجمع فرهنگی تبیان در هرات تصریح کرد که برنامه‌های میلاد نبی و همچنان هفته اخوت در سال جاری با امنیت و محتوای بهتری نسبت به سال‌های پسین برگزار شده است.

آقای نایاب گفت برنامه‌های متعددی امسال در هفته نبوت در هرات برگزار شد که این تاثیر همکاری علما با زمامدار‌های محلی در این ولایت می‌باشد.

از همین رویکرد وی می‌گوید: “حکومت با همکاری علما و اندیشمندان با الگو گیری از سیره نبوی می‌توانند مردم را به سوی اخوت و وحدت سوق دهند همچنان از وضعیت دگرگون مملکت با همدلی همچنان از بس مشکلات بیرون آیند.”

در ادامه کلیم الله فاروقی آمر حوزه دوازدهم امنیتی ولایت هرات بیان کرد گرامی‌داشت از هفته وحدت نشان دهنده تلاش مردم افغانستان برای مبارزه مشترک با دسیسه‌گران است.

به گفته او زمانی می‌توانیم به رشد اقتصادی، امنیت کافی و افغانستان پیشرفته و مرفه دست یابیم که همه مردم بدون در نظر گرفتن مسایل سمتی و قومی یک پارچه و یک دست باشند.

با این همه، هفته وحدت و میلادالنبی‌ (ص) در هرات با برنامه‌های مختلف در سر تا سر هرات به گونه‌های مختلف علمی، ورزشی و فرهنگی از سوی مراکز مطرح در این ولایت تجلیل به عمل آمد.

در اکثر برنامه‌ها تاکید زیاد علما، مقامات و کارشناسان علمی و دینی بر وحدت و اخوت اسلامی در افغانستان را داشتند.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.