تجلیل از قیام 24 حوت در هرات؛ راه شهدا تا قیام امام مهدی(عج) ادامه خواهد داشت

از 24 حوت، سالروز قیام مردم ولایت هرات علیه حکومت کمونستی وقت، طی محفلی در این ولایت گرامی‌داشت به عمل آمد.

این برنامه امروز(چهار شنبه، 24 حوت)، با حضور مسئولان محلی و صد ها تن از باشندگان ولایت هرات بر مزار شهدایی گمنام، واقع در منطقه کازرگاه این ولایت برگذار شد.

به گزارش خبرگزاری وطن24، اشتراک کنندگان در این برنامه با تاکید بر بلند بودن مقام شهدا در دین اسلام گفتند که راه شهدا همیشه ادامه دارد و خون آنها پایمال نخواهد شد.

مولوی نوراحمد اسلام جار، والی هرات گفت که الگوی شهدایی کشور یک اسلام معتدل و موافق با فهم امت اسلامی در ادوار مختلف تاریخ بوده است.

آقای اسلام جار افزود: «راه شهدایی ما تا قیام امام مهدی ادامه خواهد داشت».

او هم چنان علاوه کرد که مردم افغانستان هیچ گاه تسلیم هیچ گروه تکفیری که نظم آرامش را به هم بزند، تسلیم نخواهد شد.

عبدالستار، یکی از مجاهدین سابق در هرات بیان کرد که روز 24 حوت، قیام پیروزی خون بر شمشیر بود و شهدایی این قیام هم برای آزادی کشور جنگیدند و شهید شدند.

وی بیان کرد که  بنا بر کم آگاهی جوانان در باره روز 24 حوت، برنامه های گرامی‌داشت از این روز نسبت به سال های گذشته کم رنگ تر شده است.

محمد قاسیم صدیقی، یکی از باشندگان ولایت هرات می‌گوید که تجلیل با شکوه از قیام 24 حوت بیان‌گر ارج و احترام به جایگاه شهدایی این حادثه می‌باشد که هر سال باید پر رونق تر برگذار شود.

آقای صدیقی اظهار داشت که اتفاق و همدیگر پذیری میان مسئولان حکومتی و مردم یکی از مهم ترین عنصر برای حفظ ثبات در کشور می‌باشد.

در سال 1357 هجری شمسی، تقریبا 44 سال قبل از امروزمردم هرات با قیام علیه حکومت کمونستی وقت کردند.

گفته شده است که صدها تن از مردم هرات در مقابله رژیم کمونیستی سابق، شهید شدند.

مردم هرات همه ساله با فرا رسیدن 24 حوت، از این روز گرامیداشت می کنند.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.