بی‌برقی، زمستان پرچالش غور را پرچالش‌تر می‌کند

نبود برق مناسب در زمستان‌های سرد غور باعث بروز نگرانی‌ در بین باشندگان این ولایت شده است.

ولایت غور از ولایت‌های کوهستانی کشور بوده که بیشتر ساحات آن تحت پوشش برق رسانی دولتی نمی‌باشد و مردم در ایام زمستان با مشکلات جدی دست و پنجه نرم می‌کنند.

این چالش ‌باعث شده شب‌های سرد زمستان برای مردم این ولایت به تاریکی بگذرد و تنها در روزهای آفتابی نسبتا از نعمت برق مستفید شوند.

در همین رابطه گلثوم رضایی، عضو شورای ولایتی غور به خبرگزاری وطن24 گفت : “پروژه برق رسانی دولتی منحصر در مرکز ولایت است و ولسوالی‌ها تا کنون از این امتیاز دولتی برخوردار نیست.”

به بیان وی در ایام سردی و بارندگی، خانه‌های مردمِ که از مرکز شهر دوراند تاریک است و حتی این روند بعضی اوقات چندین روز را هم دربر می‌گیرد.

همچنین هادی احمدی، یک تن از فعالان مدنی غور می‌گوید: “مردم نه تنها که از چالش بی‌برقی رنج می‌برند بلکه این بحران روند آموزش پرورش را هم به مشکل مواجه کرده است.”

به گفته او کودکان این ولایت روزها مصروف کار است و شب هم که باید درس‌های روزمره‌ای شان را مرور کنند، برق مناسب در دسترس نیست.

او می‌افزاید چون غور از ولایت‌های سرد است حتی بعضی مواقع یک هفته مردم برق ندارند و با شمع و گاز، خانه‌های شان را روشن می‌کنند.

در این رابطه با تماس‌های مکرر نتوانستیم دیدگاه مسئولان محلی غور را داشته باشیم.

این درحالیست که ولایت غور به دستور مقامات مرکزی کشور از ولایت درجه سه به درجه دو ارتقا یافته اما بازهم روند پوشش برق دولتی محدود در مرکز این ولایت است.

با این همه در بعضی مناطق غور پروسه ملی میثاق شهروندی در حوزه برق رسانی بعضی سهولت‌های را به وجود آورده که آنهم در مقابل این همه مشکلات و نابسامانی، قطره‌ی در مقابل دریاست.

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.