بهره‌برداری از پنج پروژه آبرسانی در غور/635 فامیل به آب آشامیدنی دسترسی پیدا کردند

به گزارش خبرگزاری وطن24، محفوظ الله فکور رئیس احیا و انکشاف دهات غور می‌گوید شبکه‌های آبرسانی و ترمیماتی شامل حفاری چاه دستی، نصب سیستم سولری، اعمار احاطه برای سولرها، اعمار ذخایر به ظرفیت 100 متر مکعب آب، اعمار دیوارهای محافظوی برای محافظت چاه و چشمه‌ها و نصب میترها سیستم خانه بخانه و شیردهن می‌باشد.
وی افزود هزینه مجموعی این پروژه‌ها به مبلغ 7 میلیون و 853 هزار افغانی می‌رسد که 15 فیصد در آن مردم سهم گرفته و متباقی هزینه از سوی دفتر یونیسف پرداخت می‌شود.

به بیان آقای فکور با بهره‌برداری از این پروژه‌ها تعداد 635 فامیل در قریه جات سنگبار، لقمان آباد، شهیدان علیا، بیدک جلال و هوارنو به آب آشامیدنی صحی دسترسی پیدا کرده‌اند.

در همین حال، محمد خان رئیس شورای قریه شهیدان با اظهار خرسندى از کار و فعالیت ریاست احیا و انکشاف دهات غور می‌گوید: “قبلآ آب های جوی و غیر صحی را از فاصله‌های دور انتقال می‌دادیم؛ استفاده آب های غیرصحی اطفال ما را به اسهال و مريضی های گوناگون دچار می‌کرد با تکمیل شدن این شبکه‌ها مشکلات ما از ناحیه آب آشامیدنی صحی مرفوع شده است.”

این در حالیست که چهار پروژه آبرسانی و ترمیماتی دو روز قبل در قریه جات چکاب، نرمته، دروازه و کهمردی ولسوالی دولتیار غور نیز به بهره‌برداری رسیده بود.

 

خبرهای مرتبط

نظرات بسته شده است.